| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uzmanlık Alan | SCT7000 | 6 + 0 | 10,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN Prof. Elif AĞATEKİN Doç. Leyla KUBAT Prof. Kadir SEVİM Doç. Mine POYRAZ |
| Amaç |
Lisansüstü tez aşamasındaki öğrencinin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Lisansüstü öğrencilerin tez danışmanının gözetimi ve sorumluluğunda çalışmayı düşündüğü konu/problem alanı ile ilgili literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmektedir. Dersin içeriği tez konusu ve ilgili alan dahilinde belirlenmektedir. |
| Ders Kaynakları |
"The Ceramic Surface" - Matthias Ostermann
"The Unknown Craftsman: A Japanese Insight into Beauty" - Soetsu Yanagi "The Art of Contemporary American Pottery" - Kevin A. Hluch |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 254 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,96 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması | Ders |
| 2 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi | Ders |
| 3 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi | Ders |
| 4 | Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi | Ders |
| 5 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması | Ders |
| 6 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması | Ders |
| 7 | Tez deneylerinin yapılması | Ders |
| 7 | Tez deneylerinin yapılması | Ders |
| 7 | Tez deneylerinin yapılması | Ders |
| 7 | Tez deneylerinin yapılması | Ders |
| 7 | Tez deneylerinin yapılması | Ders |
| 7 | Tez deneylerinin yapılması | Ders |
| 7 | Tez deneylerinin yapılması | Ders |
| 14 | Tez deneyleri ile ilgili son verilerin değerlendirilmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir. | |||
| Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. | |||
| Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir. | |||
| Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir. | |||
| Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir. | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | ;
| Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir. | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 4 | ;
| Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 4,2 | 4 | 3,8 | 3,6 | 4 | 3,8 | 4,2 | 4,6 | 4,2 | 4,4 | 3,8 | 3,4 | 4 | 4,2 |