EN
  • Anasayfa
  • SCT7000 Uzmanlık Alan (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan SCT7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Leyla KUBAT (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN Prof. Elif AĞATEKİN Doç. Leyla KUBAT Prof. Kadir SEVİM Doç. Mine POYRAZ
Amaç

Lisansüstü tez aşamasındaki öğrencinin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Ders İçeriği

Lisansüstü öğrencilerin tez danışmanının gözetimi ve sorumluluğunda çalışmayı düşündüğü konu/problem alanı ile ilgili literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmektedir. Dersin içeriği tez konusu ve ilgili alan dahilinde belirlenmektedir.

Ders Kaynakları "The Ceramic Surface" - Matthias Ostermann
"The Unknown Craftsman: A Japanese Insight into Beauty" - Soetsu Yanagi
"The Art of Contemporary American Pottery" - Kevin A. Hluch
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 254
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,96
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması Ders
2 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi Ders
3 Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi Ders
4 Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi Ders
5 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması Ders
6 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
14 Tez deneyleri ile ilgili son verilerin değerlendirilmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir.
Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir.
Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir.
Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir.
Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir. 4 5 3 3 3 4 4 4 4 4 5 4 4 4 5
Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. 3 5 4 4 4 5 3 3 4 4 4 5 3 4 5
Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir. 3 4 3 4 3 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4
Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir. 4 3 5 4 3 3 3 4 5 3 4 2 2 5 4
Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 4 4 4 3 3
Ortalama Değer 3,8 4,2 4 3,8 3,6 4 3,8 4,2 4,6 4,2 4,4 3,8 3,4 4 4,2