Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlama III | İST323 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir. |
Ders İçeriği |
Nesneye yönelik bir dilde veri tipleri, sınıf, nesne, fonksiyon, dizi ve kontrol yapıları kavramlarını anlayamak ve bunları kullanarak program üretebilmek |
Ders Kaynakları |
DeitelaDeitel, Java How to Program, Pearson Edu, 2012
Prof. Dr. Timur Karaçay, Java ile Nesne Programlama, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 15 |
Uygulama 1 | 5 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş | Ders Laboratuar |
2 | Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı | Ders Laboratuar |
3 | Nesne ve Sınıf kavramı | Ders Laboratuar |
4 | Nesne ve Sınıf kavramı 2 | Ders Laboratuar |
5 | Fonksiyonlar | Ders Laboratuar |
6 | Fonksiyonların aşırı yüklenmesi | Ders Laboratuar |
7 | Setter Getter Metotları | Ders Laboratuar |
8 | Ara Sınav | Ders Laboratuar |
9 | Setter Getter Metotları Uygulamalar | Ders Laboratuar |
9 | Setter Getter Metotları Uygulamalar | Ders Laboratuar |
10 | Yapılandırıcılar | Ders Laboratuar |
11 | Yapılandırıcılar uygulamaları | Ders Laboratuar |
14 | Swing arayüzü | Ders Laboratuar |
14 | Swing arayüzü | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. | |||
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. | |||
Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. | |||
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir | |||
Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |