| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Geometri I | MAT6016 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, Lineer Cebir ve Analitik Geometri derslerinde verilen temel kavramları hatırlatarak , Dönüşümler ve Geometri, Öklid Geometri, Nötral Geometri ve Sonlu Geometrileri ele almak ve ele alınan geometrilerin temel özelliklerini incelemektir. |
| Ders İçeriği |
Aksiyomatik sistemler, Sonlu geometriler, Öklid geometrisi, Hilbert aksiyomları, Nötral geometri, Paralellik postulatı |
| Ders Kaynakları |
H. Hilmi Hacısalihoğlu, Diferansiyel Geometri Cilt:1, 1998 / 4. Baskı / 269 Syf.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
| Final | Final | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Geometrinin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Sonlu Geometriler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Geometri için Aksiyom Kümeleri: Öklid Geometrisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Öklid Geometrisi için Hilbert Aksiyomları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Öklid Geometrisi için Hilbert Aksiyomları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Öklid Geometrisi için Birkhoff ve SMSG Aksiyomları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Nötral Geometri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Düzlemde Öklid Geometrisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Düzlemde Öklid Geometrisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Paralellik Postülatı ve Sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Paralellik Postülatı ve Sonuçları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Eşlik ve Alan | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Benzerlik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Geometrinin tarihsel gelişimini, aksiyomatik sistem ve özelliklerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Farklı aksiyom kümeleri ile farklı geometriler inşa edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Soyut geometri ve metrik geometri kavramlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Pasch geometrilerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geometrinin tarihsel gelişimini, aksiyomatik sistem ve özelliklerini açıklayabilecektir. | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| Farklı aksiyom kümeleri ile farklı geometriler inşa edebilecektir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Soyut geometri ve metrik geometri kavramlarını açıklayabilecektir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
| Pasch geometrilerini açıklar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 2,5 | 2,5 | 3 | 3 | 3,5 | 2,75 | 3 | 2,75 | 3 |