| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Geometri II | MAT6017 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Analitik geometri, eliptik geometri, hiperbolik geometri ve Öklidyen olmayan geometriler hakkında temel tanım ve teoremleri açıklamak. |
| Ders İçeriği |
Analitik geometri, Tarihsel bakış Öklidyen Olmayan Geometriler Hiperbolik geometri Eliptik geometri |
| Ders Kaynakları |
H. Hilmi Hacısalihoğlu, Diferansiyel Geometri Cilt:1, 1998 / 4. Baskı / 269 Syf.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Analitik geometri, Tarihsel bakış | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 1 | Analitik geometri, Tarihsel bakış | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 1 | Analitik geometri, Tarihsel bakış | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 4 | Dönüşümler, Analitik dönüşümler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 4 | Dönüşümler, Analitik dönüşümler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 4 | Dönüşümler, Analitik dönüşümler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 7 | Öklidyen Olmayan Geometriler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 7 | Öklidyen Olmayan Geometriler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 10 | Hiperbolik paralellik postülatı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 10 | Hiperbolik paralellik postülatı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 12 | Eliptik geometri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 12 | Eliptik geometri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| 14 | Projektif geometri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öklid geometrisine ait teoremlerin ispatlarını yapar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İzometri, dönme ve öteleme kavramlarını açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Öklidyen olmayan geometrileri tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Eliptik geometriyi tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hiperbolik geometri ile ilgili kavramları bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |