| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İleri Modül Teori | MAT6022 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Modül teori ve çaprazlanmış modül teori metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme. |
| Ders İçeriği |
Değişmeli Cebirler; Cebir Etkisi; Çaprazlanmış Modüller; Çaprazlanmış İdealler; Çaprazlanmış Modüller İçin Asal-Maksimal-Aralarında Asal İdealler; Çaprazlanmış Modüller İçin Çarpım Cebiri; Çaprazlanmış Modüllerin Aktörü; Çaprazlanmış Modüllerin Birbirine Etkisi; Çaprazlanmış Modüllerin Sıfırlayıcısı; Projektif ve Serbest (free) Çaprazlanmış Modül. |
| Ders Kaynakları |
Crossed modules and analogues of group theorems, Katherine Jane Norrie, Ph.D Thesis.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Değişmeli cebirler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Cebir etkisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | Cebirler üzerinde çaprazlanmış modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Çaprazlanmış idealler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Asal-Maksimal-Aralarında Asal Çaprazlanmış idealler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Asal-Maksimal-Aralarında Asal Çaprazlanmış idealler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Çaprazlanmış modüller için çarpım cebiri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | Arasınavlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Çaprazlanmış modüllerin aktörü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Çaprazlanmış modüllerin aktörü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Çaprazlanmış modül etkisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Çaprazlanmış modüllerin sıfırlayıcısı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Projektif ve serbest çaprazlanmış modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Final sınavları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | |||
| Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |