EN
  • Anasayfa
  • MAT6032 Riemann Geometri II (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT6032 - Riemann Geometri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Riemann Geometri II MAT6032 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet SOLGUN
Ders Veren
Amaç

Riemann metriği ve Riemann manifoldunun temel özelliklerini ve temel kavramları incelemek.

Ders İçeriği

Manifold, Harita , C^∞-atlas , manifold üzerinde diferansiyellenebilir fonksiyonlar ve diferansiyellenebilir manifold .Rieman metrik tensörü, Riemann manifoldu, Eğrilik, Riemann lt manifoldu, eğrilik kavramı bazı özel eğrilikler

Ders Kaynakları Riemannian Manifolds: An Introduction to Curvature ,John M. Lee
Differential Geometry of Manifolds, Alpha Science, U. C. De and A. A. Shaikh.
Lectures on Differential Geometry, S. S. Chern and W. H. Chen
An Introduction to Differentiable Manifolds and Riemannian Geometry, W. M. Boothby.
Riemannian Geometry, Manfredo Perdigao Do Carmo
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 1. Dönem dersindeki kavramların genel tekrarı 1 Ders Tartışmalı Ders
2 1. Dönem dersindeki kavramların genel tekrarı 2 Ders Tartışmalı Ders
3 Ricci ve skaler eğrilikler 1 Ders Tartışmalı Ders
4 Ricci ve skaler eğrilikler 2 Ders Tartışmalı Ders
5 Riemann altmanifoldları ve 2. temel form Ders Tartışmalı Ders
6 Öklid uzayında hiper yüzeyler Ders Tartışmalı Ders
7 Yüksek boyutta eğrilik kavramının geometrik yorumu Ders Tartışmalı Ders
8 Gauss-Bonnet formülü
9 Gauss Bonnet Teoremi Ders Tartışmalı Ders
10 Negatif eğrilikli manifoldlar Ders Tartışmalı Ders
11 Pozitif eğrilikli manifoldlar Ders Tartışmalı Ders
12 Sabit eğrilikli manifoldlar Ders Tartışmalı Ders
13 Ders çalışma ve sunum haftası Ders Tartışmalı Ders
14 Final sınavı Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler Diferensiyellenebilir ve alt manifoldları tanır, manifoldların topolojik özellikleri ilgili temel tanım ve teoremleri öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler tensör, tensör alanı, tensör çeşitlerini öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler Lorentz Manifoldu, Yarı Öklid Uzayı, Semi-Riemann manifoldları üzerinde İzometriler, Levi-civita Konneksiyonu, Paralel öteleme, Üstel dönüşüm, Riemann Eğrilik Tensörü, Kesit Eğriliği kavramlarını öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler Yarı-Riemann yüzeyler ve Yarı-Riemann Alt manifoldlar ile ilgili temel tanım ve teoremleri öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler, Yarı-Riemann hiperyüzeyler, Hiper-kuadrikler, Codazzi denklemi, Total umbilik hiperyüzeyler, Normal Konneksiyon, Kongurent teoremi, izometrik immersiyon kavramlarını açıklar ve Semi-Riemann manifoldlarda iki-parametreli dönüşümleri kavrar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler Diferensiyellenebilir ve alt manifoldları tanır, manifoldların topolojik özellikleri ilgili temel tanım ve teoremleri öğrenir. - - - - - - - - - -
Öğrenciler tensör, tensör alanı, tensör çeşitlerini öğrenir. - - - - - - - - - -
Öğrenciler Lorentz Manifoldu, Yarı Öklid Uzayı, Semi-Riemann manifoldları üzerinde İzometriler, Levi-civita Konneksiyonu, Paralel öteleme, Üstel dönüşüm, Riemann Eğrilik Tensörü, Kesit Eğriliği kavramlarını öğrenir. - - - - - - - - - -
Öğrenciler Yarı-Riemann yüzeyler ve Yarı-Riemann Alt manifoldlar ile ilgili temel tanım ve teoremleri öğrenir. - - - - - - - - - -
Öğrenciler, Yarı-Riemann hiperyüzeyler, Hiper-kuadrikler, Codazzi denklemi, Total umbilik hiperyüzeyler, Normal Konneksiyon, Kongurent teoremi, izometrik immersiyon kavramlarını açıklar ve Semi-Riemann manifoldlarda iki-parametreli dönüşümleri kavrar. - - - - - - - - - -