EN
  • Anasayfa
  • GKA223 Beslenme İlkeleri ve İmmun Sistem (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GKA223 - Beslenme İlkeleri ve İmmun Sistem
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beslenme İlkeleri ve İmmun Sistem GKA223 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GIDA KALİTE KONTROLÜ VE ANALİZİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Çiğdem MUŞTU CEYLAN
Ders Veren Öğr. Gör. Çiğdem MUŞTU CEYLAN
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere beslenmenin önemi, besin bileşenlerin yapıları, etki mekanizmaları, sindirilmeleri ve eksiklikleri durumunda karşılaşılan belirtiler ve ayrıca beslenmeye bağlı hastalıklar hakkında bilgi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Toplumda beslenme sorunlarının nedenleri, beslenme ile ilgili bazı tanımlar, insan vücudunun yapısı ve beslenme, besinin bileşimi, bileşenlerin vücuttaki fonksiyonları metabolizması, vitamin, hormon, mineral ve enerji metabolizması, çeşitli yaş grubundaki insanların beslenmesi, beslenme bozuklukları. İmmün sistem, immün sistem bileşenleri ve inflamasyon terimlerinin kavranması, Beslenme ve İmmün sistem ve immün sistem bileşenleri ve inflamasyon. Besin öğelerinin gelişimsel süreçlerde immün sistem homeostazı üzerindeki etkileri, immün sistemin optimal fonksiyonlarının korunması ve hastalıkların önlenmesinde besin öğelerinin rolü, hastalıklar sırasında gelişen immün yanıtın metabolizma ve besin gereksinimleri üzerindeki etkisi.

Ders Kaynakları Ersoy, G. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011, Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme "
Bendich, A., Deckelbaum, R.J., Columbia Universty, 2001 Preventive Nutrition
Clark, N., The New York City Marathon Cookbook, Sports Nutrition Guıdebook
"Tayar, M., Korkmaz, H.N., Özkeleş, H.E., Dora Basım Yayın, Bursa 2011,Beslenme İlkeleri
Başpınar, N., Kurtoğlu, F. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fak Yayınları, Konya, 2003 Vitaminler
Baysal, A., Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 1993 Genel Beslenme
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 4 40
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 117
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,59
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Beslenmenin önemi Ders
2 Besinlerin bileşimi ve beslenme ile ilgili bazı tanımlar Ders
3 Su, su dengesi ve elektrolitler Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Karbonhidrat ve enerji metabolizması Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Yağ metabolizması Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Protein metabolizması Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Vitaminler ve etkinlikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Mineraller ve etkinlikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Gıda Alerjileri Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Beslenme Açısından Enerji Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Besin Öğelerinin Enerji Değeri Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Başlıca Yiyecek Grupları Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Beden Kitle İndeksi Hesaplama Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 İnsanların Durumuna Göre Uygun Beslenme ve Beslenme Şekilleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çeşitli yaş grupları ve özel durumlarda insanların beslenme şekilleri konularında bilgi verme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrencilere, beslenme konusunda bilgi verme Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Besin öğelerinin sindirilmeleri ve günlük önerilen tüketim miktarları konusunda bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Kronik hastalıklarda beslenme, obezite, diyet ve nütrigenetik hakkında bilgi verme Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Çeşitli yaş grupları ve özel durumlarda insanların beslenme şekilleri konularında bilgi verme - - - - - - - 3 4 4 5 4 - - -
Öğrencilere, beslenme konusunda bilgi verme - - - - - - - 4 4 - - 3 - - -
Besin öğelerinin sindirilmeleri ve günlük önerilen tüketim miktarları konusunda bilgi sahibi olma - - - - - - - 4 5 5 - - - - -
Kronik hastalıklarda beslenme, obezite, diyet ve nütrigenetik hakkında bilgi verme - - - - - - - 3 - 3 3 - - - -