| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gıda Muhafaza Yöntemleri | GKA225 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | GIDA KALİTE KONTROLÜ VE ANALİZİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Çiğdem MUŞTU CEYLAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Gıdalarda bozulma nedenleri ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
| Ders İçeriği |
Besin maddelerinde bozulma, bozulmayı hazırlayan yardımcı faktörler, bozulma şekilleri. Besin maddelerinin bozulmalarını önleme ve besin maddelerine uygulanan muhafaza yöntemleri |
| Ders Kaynakları |
Ünlütürk, A. ve Turantaş, F. (2015). “Gıda Mikrobiyolojisi” Mengi Tan Basımevi, İzmir.
Erkmen, O., 2011. Gıda Mikrobiyolojisi. ISBN: 978-605-43340-2-5, Elif yayınevi, İstanbul. Heperkan, D. (2016). Temel gıda mikrobiyolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. Aran, N. (2012). Gıda Biyoteknolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 4 | 40 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Besin maddelerinde bozulmasına neden olan faktörler ve bozulma şekilleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Fiziksel, Kimyasal, Mikrobiyolojik Bozulmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Gıda muhafaza yöntemlerinin tanımı ve sınıflandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Gıdaların soğutulması ve soğukta muhafazası | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Gıdaların dondurulması ve donmuş muhafazası | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Isıl İşlemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Paketleme (Vakum, Map, Kontrollü), Vakumda Pişirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Aktif Paketleme, Akıllı Paketleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Kurutma teknolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Kimyasal yöntemlerle gıdaların muhafazası (Tuzlama, Asitlendirme) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Ozonlama, Dumanlama, Katkı Maddeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Işınlama, Mikrodalga, Ohmik Isıtma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Nanoteknoloji, Enkapsülasyon Teknolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Yeni İşleme ve Muhafaza Teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Besinlerde bozulmaları anlatabilmesi. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bozulmaya neden olan faktörleri açıklayabilmesi. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci gıda muhafaza ilkelerinin anlaşılması. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Gıda muhafaza yöntemleri hakkında bilgi verebilmesi. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Besinlerde bozulmaları anlatabilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 5 | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Bozulmaya neden olan faktörleri açıklayabilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 5 | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Öğrenci gıda muhafaza ilkelerinin anlaşılması. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - | ;
| Gıda muhafaza yöntemleri hakkında bilgi verebilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | 4,5 | 5 | 2,5 | 3,75 | - | - | - | - |