EN
  • Anasayfa
  • TİB5021 Cahiliye Kültürü ve Hadis (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5021 - Cahiliye Kültürü ve Hadis
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cahiliye Kültürü ve Hadis TİB5021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Amaç

Hadislerin vürûd ortamı olarak câhiliyye kültürünün incelenmesi ve hadis metinlerinin anlaşılmasına katkısının tartışılması.

Ders İçeriği

Arapların cahiliye dönemindeki sosyo-kültürel yapısı, ekonomik yapısı, siyasi yapısı, inançları, ibadetleri, değer ve normları, halk inanışları, gelenek ve görenekleri ve bunların hadislerle olan bağlantısı, Arap dili-hadis ilişkisi.

Ders Kaynakları Cahiliye Kültürü Çerçevesinde Hadislerde Sosyal Gerçeklik, Fatma Aydın, Basılmamış Doktora Tezi
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 15
Ödev 2 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 7 5 35
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 4 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 12 1 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Ödev 2 Ödev 2 12 1 12
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 CAHİLİYENİN DİNÎ YAPISI Ders
2 CAHİLİYE DİN ANLAYIŞININ HADİSLERDEKİ YANSIMALARI Ders
3 CAHİLİYE DÖNEMİNDEKİ SOSYO-KÜLTÜREL YAPI Ders
4 SOSYAL ŞARTLAR VE İHTİYAÇLARIN HADİSLERE YANSIMASI Ders
5 İSLAM ÖNCESİ HALK İNANÇLARININ HADİSLERE YANSIMASI Ders
6 CAHİLİYE DEĞER VE NORMLARI EKSENİNDE HADİSLERE BAKIŞ Ders
7 DÖNEMİN KÜLTÜREL YAPISI VE HADİSLERE YANSIMASI Ders
8 CAHİLİYE DÖNEMİNİN SİYASÎ YAPISI Ders
9 CAHİLİYENİN SİYASİ YAPISININ HADİSLERE YANSIMASI Ders
10 CAHİLİYE DÖNEMİ EKONOMİSİ Ders
11 MEVCUT EKONOMİK YAPININ HADİSLERE YANSIMASI Ders
12 HADİS-DİL İLİŞKİSİ Ders
13 HADİSLERİ ANLAMADA ETKİLİ OLAN DİL UNSURLARI Ders
14 İslam Toplumundan Silinmeyen Cahiliye Âdetleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
âyetlerin nüzul ortamı, hadislerin de vürûd ortamı olan Câhiliye dönemine ait bilgilere sahip olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Câhiliye kültürünün bilinmesinin hadislerin doğru anlaşılması açısından büyük bir öneme sahip olduğunu anlar, bu ikisi arasındaki irtibat hakkında fikir sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
âyetlerin nüzul ortamı, hadislerin de vürûd ortamı olan Câhiliye dönemine ait bilgilere sahip olur. 4 3 4 4 3 4 3 3 4 3 2 4
Câhiliye kültürünün bilinmesinin hadislerin doğru anlaşılması açısından büyük bir öneme sahip olduğunu anlar, bu ikisi arasındaki irtibat hakkında fikir sahibi olur. 3 3 4 3 5 4 2 3 4 3 2 4