| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ana Akım İslam | TİB5025 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Muhammet YURTKURAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin genel amacı; Sünnî anlayışın tarihçesi ve görüşleri hakkında öğrencilere bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
Ehl-i Sünnet mezhepleri ve görüşlerine değinilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Kelam El Kitabı. Ed. Şaban Ali Düzgün. (Ankara: Grafiker Yayınları, 2008).
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İtikadi mezheplerin oluşumu | |
| 2 | Ehl-i Sünnet mezhebinin oluşmasına öncülük eden şahsiyetler | |
| 3 | İmamı Azam ve itikadi görüşleri | |
| 4 | Selefiyye mezhebi | |
| 5 | Eşariyye mezhebi | |
| 6 | Matürîdîyye mezhebi | |
| 7 | Müteahhirin dönem kelamı | |
| 8 | İmam Gazalî ve Fahreddin er-Râzî | |
| 9 | Ehli hadisin kelama yönelik eleştirileri | |
| 10 | Sünnî anlayışla Mutezîli anlayış arasındaki tartışmalı konular | |
| 11 | Kelam İlminde Varlık | |
| 12 | Kelam İlminde Bilgi | |
| 13 | Kader Meselesi | |
| 14 | İyilik ve Kötülük Meselesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sünni kelamın varlık ve bilgi anlayışını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ana akım İslami mezhepleri tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel tartışma konularını bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sünni kelama yönelik eleştirilerden haberdar olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Günümüzde yapılan tartışmalardan haberdar olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sünni kelamın varlık ve bilgi anlayışını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ana akım İslami mezhepleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel tartışma konularını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sünni kelama yönelik eleştirilerden haberdar olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Günümüzde yapılan tartışmalardan haberdar olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |