EN
  • Anasayfa
  • TİB5035 Çağdaş Fıkıh Problemleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5035 - Çağdaş Fıkıh Problemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş Fıkıh Problemleri TİB5035 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ahmet AYDIN
Ders Veren Doç. Dr. Ahmet AYDIN
Amaç

Çağdaş fıkıh problemlerini tanımak ve yeni problemleri çözme yeteneği kazanmak

Ders İçeriği

1) Modern meselelere fıkıh ölçüleriyle bakabilmenin ölçütlerini tanır. 2) Organ nakli, hücre kopyalama, ibadet vakitlerinin bilim eşliğinde tespiti gibi modern konuları bu ölçütler ışığında ele alır. 3) Bu problemleri delilleriyle beraber tartışır. 4) Bu problemleri ve delillerini eleştiriye tabi tutar. 5) Bu problemleri ve delillerini analiz eder. 6) Bu problemleri ve delillerini değerlendirerek bir hükme varır.

Ders Kaynakları 1. DİA (ilgili maddeler), 2. Günümüz Fıkıh Problemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları 3. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dinî Konular
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 6 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 3 14 42
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Günümüz Fıkıh Problemlerinin Çözümünde İlke ve Yöntemler Tartışmalı Ders
2 Kıyas-taklit, telfik, belli bir mezhebe bağlı kalma zorunluluğu Tartışmalı Ders
3 İbadet Hayatı ile İlgili Meseleler Tartışmalı Ders
4 Finansman temin yöntemleri ve katılım bankalarının faaliyetleri Tartışmalı Ders
5 sigorta Tartışmalı Ders
6 borsa Tartışmalı Ders
7 organ nakli Tartışmalı Ders
8 tüp bebek ve taşıyıcı annelik Tartışmalı Ders
9 genetik kopyalama ve transhümanizm Tartışmalı Ders
10 gıda güvenliği ve helal gıdalar Tartışmalı Ders
11 Gayr-i Müslimlerle Birlikte Yaşama İle İlgili Meseleler Tartışmalı Ders
12 oyun ve eğlenceler Tartışmalı Ders
13 sigara, içki ve diğer bağımlılıklar Tartışmalı Ders
14 bitcoin ve diğer kriptolar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çağdaş fıkhi problemlerin temel kavramlarını öğrenerek bu problemlerin esas kaynağını tespit edebilme
Fıkhî problemleri çözme yöntemlerini öğrenebilme
Naslara dayalı hükümlerle çağdaş fıkıh problemlerinin çözümü arasında bağlantı kurabilme
Çağdaş fıkıh problemlerinin temel kaynaklarını İslam medeniyeti açısından yorumlayabilme;
Tıp ilminin ve teknolojisinin gelişim süreci ile güncel fıkıh problemleri arasındaki ilişkiyi tespit edebilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Çağdaş fıkhi problemlerin temel kavramlarını öğrenerek bu problemlerin esas kaynağını tespit edebilme 5 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5
Fıkhî problemleri çözme yöntemlerini öğrenebilme 5 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5
Naslara dayalı hükümlerle çağdaş fıkıh problemlerinin çözümü arasında bağlantı kurabilme - 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5
Çağdaş fıkıh problemlerinin temel kaynaklarını İslam medeniyeti açısından yorumlayabilme; - 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - 5
Tıp ilminin ve teknolojisinin gelişim süreci ile güncel fıkıh problemleri arasındaki ilişkiyi tespit edebilme - 5 - 5 - 5 - 5 - 5 - -