| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Klasik Fıkıh Metinleri | TİB5038 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Terminoloji ve metin özellikleri itibarıyla farklı mezheplere ait fıkıh metinlerini anlama kabiliyetinin geliştirilmesi |
| Ders İçeriği |
Belirli bir konu (Şuf'a) etrafında oluşturulan Hanefi, Maliki, Şafii ve Hanbeli mezhebine ait klasik fıkıh metinleri |
| Ders Kaynakları |
Serahsi,Ebu Bekr Muhammed b. Ebi Sehl, el-Mebsut, Beyrut,1978; Nevevi, Ebu Zekeriyya Yahya b. Şeref, el-Minhac (Muhammed eş-Şirbini’nin Muğni’l-Muhtac ila Marifeti Meani’l-Elfazi’l-Minhac isimli şerhle basılmış) , Mısır, 1958; İbn Kudame, Abdullah b. Ahmed b. Muhammed, el-Muğni, Beyrut, ts; İbn Rüşd, Muhammed b. Ahmed, Bidayetü'l-Müctehid ve Nihayetü'l-Muktesıt, Beyrut, 1985
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 40 | 1 | 40 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 5 | Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 5 | Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 5 | Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 9 | Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 9 | Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 9 | Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 9 | Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 13 | Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 13 | Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 13 | Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 13 | Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
| 17 | Okunan metinlerle ilgili değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Klasik metinleri anlar ve tercüme eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Fıkıh terminolojisini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mezheplerin hükümleri elde ederken başvurdukları kaynak ve metodolojiyi kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klasik metinleri anlar ve tercüme eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Fıkıh terminolojisini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Mezheplerin hükümleri elde ederken başvurdukları kaynak ve metodolojiyi kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |