| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Arap Zühd ve Hikmet Şairleri | TİB5040 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Adnan ARSLAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste Arap dilinde önemli bir tema olan zühd ve hikmet şairlerinin şiirlerinin incelenmesi, edebi zevkin kazanılması ve bu iki tema hakkında genel bir bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Abbasi dönemi şiirine damgasını vuran zühd ve edebiyat temasında öne çıkan Ebu'l-Atahiye, Mahmud Verrâk vb. şairlerin zühd ve hikmet içerikli şiirlerinin biçim ve içerik bakımından incelemesi yapılır. Bu tür şiirlerin kaleme alınmasındaki tarihi ve felsefi arka planın üzerinde durulur. |
| Ders Kaynakları |
Ahmed Bedewi, Arap edebiyatı,
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 5 | 50 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,22 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvufi Şiir | Tartışmalı Ders |
| 2 | Zühd Şiiri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Hikmet Şiiri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Ebu'l-Atâhiye ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Ebu'l-Atâhiye ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Mahmûd Verrâk ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Mahmûd Verrâk ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ebû Nuvâs ve Zühd Şiiri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ebû Nuvâs ve Zühd Şiiri | Tartışmalı Ders |
| 10 | Zühd Şiirinde Belli Akımlar | Tartışmalı Ders |
| 11 | Hikmet Şiirinde Belli Akımlar | Tartışmalı Ders |
| 12 | Modern Arap Şiirinde Zühd | Tartışmalı Ders |
| 13 | Modern Arap Şiirinde Hikmet | Tartışmalı Ders |
| 14 | Cahiliye Şiirinde Hikmet | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Arap zühd şairlerini tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Arap hikmet şairlerini tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Arap edebiyatında zühd ve hikmet akımları hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Arap zühd şiirlerini okuyarak manevi huzura ulaşır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Hikmet şiirlerinden edindiği ibret ve dersler ile hayat tecrübesi sahibi olur. Hayata ve olaylara olumlu bakmayı öğrenir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arap zühd şairlerini tanır. | 5 | 4 | 3 | - | 5 | 5 | - | - | 3 | - | - | 2 | ;
| Arap hikmet şairlerini tanır. | 3 | 2 | 2 | - | 3 | 5 | - | - | 2 | - | - | 1 | ;
| Arap edebiyatında zühd ve hikmet akımları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 2 | - | 3 | 2 | - | - | 2 | - | - | 1 | ;
| Arap zühd şiirlerini okuyarak manevi huzura ulaşır. | 3 | 2 | 2 | - | 3 | 2 | - | - | 2 | - | - | 2 | ;
| Hikmet şiirlerinden edindiği ibret ve dersler ile hayat tecrübesi sahibi olur. Hayata ve olaylara olumlu bakmayı öğrenir. | 3 | 2 | 1 | - | 3 | 1 | - | - | 2 | - | - | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3,4 | 2,4 | 2 | - | 3,4 | 3 | - | - | 2,2 | - | - | 1,6 |