EN
  • Anasayfa
  • TİB5045 Hadis İlimleri II (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5045 - Hadis İlimleri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis İlimleri II TİB5045 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Amaç

Hadisleri anlama yorumlama, çelişkileri giderme, sorunları tespit etme gibi hadis ilimlerine dair meseleleri örnekler üzerinden ele alarak incelemeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Rivayetü'l-Hadîs, Fıkhü'l-Hadîs, Garibü'l-Hadîs, Muhtelifü'l-Hadîs, Nasih ve Mensûh, Esbab Vurûdü'l-Hadîs, iLelü'l-Hadîs

Ders Kaynakları 1- Kitabü't-Temyîz /İmam Müslim 2- Şerh İleli'l-Hadis /Ebu Abdillah Mustafa b. el-Adevî 3- Fethü'l-Bari, ibn Hacer
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Rivayetü'l-Hadîs (ez-Zührî örneğinde)
2 Fıkhü'l-Hadis (Örnek hadisler)
3 Garibü'l-Hadis (Örnek Hadisler) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
4 MUHTELİFÜ'L-HADÎS (Örnek hadisler) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
5 NASİH VE MENSÛH (Örnek hadisler) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
6 ESBAB VURÜDİ'L-HADÎS (Örnek Hadisler)
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis analizi, tashih ve tad'if kabiliyeti edinme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Eleştirel bakış, doğru analiz, kritik düşünce. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis analizi, tashih ve tad'if kabiliyeti edinme. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
Eleştirel bakış, doğru analiz, kritik düşünce. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3