| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hadis İlimleri II | TİB5045 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hadisleri anlama yorumlama, çelişkileri giderme, sorunları tespit etme gibi hadis ilimlerine dair meseleleri örnekler üzerinden ele alarak incelemeyi amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Rivayetü'l-Hadîs, Fıkhü'l-Hadîs, Garibü'l-Hadîs, Muhtelifü'l-Hadîs, Nasih ve Mensûh, Esbab Vurûdü'l-Hadîs, iLelü'l-Hadîs |
| Ders Kaynakları |
1- Kitabü't-Temyîz /İmam Müslim
2- Şerh İleli'l-Hadis /Ebu Abdillah Mustafa b. el-Adevî
3- Fethü'l-Bari, ibn Hacer
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Rivayetü'l-Hadîs (ez-Zührî örneğinde) | |
| 2 | Fıkhü'l-Hadis (Örnek hadisler) | |
| 3 | Garibü'l-Hadis (Örnek Hadisler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 4 | MUHTELİFÜ'L-HADÎS (Örnek hadisler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 5 | NASİH VE MENSÛH (Örnek hadisler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 6 | ESBAB VURÜDİ'L-HADÎS (Örnek Hadisler) | |
| 7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hadis analizi, tashih ve tad'if kabiliyeti edinme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Eleştirel bakış, doğru analiz, kritik düşünce. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hadis analizi, tashih ve tad'if kabiliyeti edinme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
| Eleştirel bakış, doğru analiz, kritik düşünce. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |