EN
  • Anasayfa
  • TİB5061 Rivayet Asrında Sünnet (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5061 - Rivayet Asrında Sünnet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rivayet Asrında Sünnet TİB5061 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Amaç

Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar üzerinde durulacak, hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşünceleri ele alınacaktır.

Ders İçeriği

İbadiyye ve Hadis, Şia ve Hadis, Zeydiyye ve Hadis, Cehmiyye ve hadis, Mutezile ve hadis, Ehli Reyin Hadis Sünnet Görüşleri, Sünnete işârî yaklaşımlar, Zahirilik ve Hadis, Tabiûnun Sünnet Anlayışı, Etbaut-Tabiînin Hadis-sünnet Anlayışı, Ehli hadis ile Ehli Rey Çatışması, İmam Şâfiî'nin Hadis ve Sünnet ile ilgili görüşleri, Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları.

Ders Kaynakları İslam Geleneğinde ve Modern Dönemde Hadis ve Sünnet, Kuramer
Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, Mehmet Görmez
Hadis Müdafaası, İbn Kuteybe
Erken Dönem İslam Hukukçularının Sünnet Anlayışı, İshak Emin Aktepe
Zahiri muhaddislerle Hanefi fakihleri arasındaki münakaşalar ve ihtilaf sebepleri. / Zekeriya Güler.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 15
Ödev 2 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 6 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 4 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 7 2 14
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İbadiyye ve Hadis Ders
2 Şia ve Hadis Ders
3 Zeydiyye ve Hadis Ders
4 Cehmiyye ve Hadis Ders
5 Mutezile ve hadis Ders
6 Ehli Reyin Hadis Sünnet Görüşleri Ders
7 Sünnete İşârî Yaklaşımlar Ders
8 Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma
9 Zahirilik ve Hadis Ders
10 Tabiûnun Sünnet Anlayışı Ders
11 Etbau't-Tabiinin Sünnet Anlayışı Ders
12 Ehli hadis ile Ehli Rey Çatışması Ders
13 İmam Şâfiî'nin Hadis ve Sünnet ile ilgili görüşleri Ders
14 Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşüncelerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tâbiûn ve Tebe-i Tâbiîn dönemlerinde sünnet, sünnetin tanımı ve sünnete farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 4 4 5 2 3 4 4 4 2 3
hicri ilk üç asırda İslam coğrafyasında görülen farklı kelamî ve fıkhî oluşumların Sünnet hakkındaki düşüncelerini öğrenir. 3 3 4 4 5 2 3 4 4 4 2 3
Ekollerin hadis ve Sünnet ile ilgili karşılıklı eleştiri ve itirazları hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 4 4 5 2 3 4 4 4 2 3