| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sahabenin Sünnet Anlayışı | TİB5063 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Abdullah AYDIN |
| Amaç |
Sahabenin hadis rivayetindeki önemi, sahabe dönemindeki eğitim öğretim faaliyetleri, sahabenin hadislere yaklaşımı ve anlama biçimleri üzerinde durulacaktır. |
| Ders İçeriği |
"Sahabi" Kavramı, Sahabenin Kullanımında "Sünnet" Kavramı, Sahabede Peygamber Telakkisi, Sahabede Sünnete yönelik zahirî yaklaşımlar, Sahabede Sünnete yönelik fıkhî yaklaşımlar, Sahabede Sünnete yönelik ictihadî yaklaşımlar, Sahabenin hadis rivayetine bakışı, Sahabe hakkındaki Literatür. |
| Ders Kaynakları |
Sahabenin Sünnet Anlayışı, Bünyamin Erul
Sahabe devri siyasi hadiselerinin kelami problemlere etkileri. / Ahmet Akbulut. Sahabe ve hadis rivayeti : (tahammül, nakil ve tenkidleri). / Nevzat Aşık. Sahabe uygulaması olarak sünnete bağlılık. / Aynur Uraler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 13 | 39 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 13 | 39 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 13 | 39 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 4 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sahabi Kavramı | Ders |
| 2 | Sahabenin Kullanımında "Sünnet" Kavramı | Ders |
| 3 | Sahabede Peygamber Telakkisi | Ders |
| 4 | Sahabede Sünnete yönelik zahirî yaklaşımlar | Ders |
| 5 | Sahabede Sünnete yönelik fıkhî yaklaşımlar | Ders |
| 6 | Sahabede Sünnete yönelik ictihadî yaklaşımlar | Ders |
| 7 | Sahabe Literatürü | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Sahabenin Birbirine Yönelttiği Eleştiriler | Ders |
| 9 | Sahabenin Birbirine Yönelttiği Eleştiriler | Ders |
| 11 | Sahabenin hadis rivayetine bakışı | Ders |
| 12 | Sahabe Coğrafyası | Ders |
| 13 | Sahabe ve siyaset | Ders |
| 14 | Sahabenin örnekliği |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |