| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İlk Dönem Tasavvuf Ekolleri | TİB5070 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tasavvuf düşüncesinin temelini oluşturan ilk sufi ekolleri tanıtarak bunların sonraki dönemlerdeki etkisini analiz etmektir. |
| Ders İçeriği |
Tasavvufun Ortaya Çıkışı İlk Dönem Tasavvuf Mektepleri Bağdat Mektebi Mısır Mektebi Tayfurilik ve Sekr Hafifilik ve Gaybet Huzur |
| Ders Kaynakları |
er-Riâye
er-Resâil et-Taarruf |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 36 | 1 | 36 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun Ortaya Çıkışı | Gösterim |
| 2 | İlk Dönem Tasavvuf Mektepleri | Gösterim |
| 3 | Bağdat Mektebi | Gösterim |
| 4 | Mısır Mektebi | Gösterim |
| 5 | Nişabur Mektebi | Gösterim |
| 6 | Tasavvufi Ekoller | Gösterim |
| 7 | Muhasibilik ve Rıza | Gösterim |
| 8 | Tayfurilik ve Sekr | Gösterim |
| 9 | Cüneydilik ve Sahv | Gösterim |
| 10 | Hakimiye ve Velayet | Gösterim |
| 11 | Harraziye ve Fena Beka | Gösterim |
| 12 | Hafifilik ve Gaybet Huzur | Gösterim |
| 13 | Hululiyye ve Hallac | Gösterim |
| 14 | İlk Dönemde Tasavvufi Tartışmalar | Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| tasavvufun ilk mekteplerini bilir | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| ilk sufilerin hayatını ve düşüncelerini bilir | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Sufiliğin ilk dönem kavramlarını bilir | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| tasavvufun ilk mekteplerini bilir | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| ilk sufilerin hayatını ve düşüncelerini bilir | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Sufiliğin ilk dönem kavramlarını bilir | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4,33 | 4,33 | 4,33 | 4 |