| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mukayeseli Şerh Metinleri | TİB5078 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | teorik |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel hadis şerhlerini tanımak ve şerh kitaplarının özellikleri üzerinde durmak, şerh metotlarını bilip değerlendirebilmek ve şerh kitaplarının mukayesesini yapmak bu dersin muhtevasını oluşturmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Temel hadis şerhlerini tanımak ve şerh kitaplarının özellikleri üzerinde durmak, şerh metotlarını bilip değerlendirebilmek ve şerh kitaplarının mukayesesini yapmak bu dersin muhtevasını oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Hadis şerh geleneği : doğuşu gelişimi ve dönüşümü / Zişan Türcan, Ankara : Türkiye Diyanet Vakfı, 2020.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 6 | 36 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | ŞERHİN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ | Ders |
| 2 | ‘Şerh’e Çerçeve Oluşturması Bakımından ‘Tasnif’in Oluşum Süreci | Ders |
| 3 | Belli Bir Kitap Üstüne Yapılan Şerh’in Ortaya Çıkışı | Ders |
| 4 | Şerh Edilen Eserin Yapı ve Sistematiğinin Şerh Üzerindeki Rolü | Ders |
| 5 | Fıkhî şerhler | |
| 6 | Rivayetler Arası Tearuzda Başvurulan Yöntemler: Te’lif-Cem, Te’vîl, Nesh | Ders |
| 7 | İSNAD VE RİCAL AĞIRLIKLI ŞERHLER | Ders |
| 8 | TASAVVUFÎ ŞERHLER | Ders |
| 9 | ZENGİN İÇERİKLİ ŞERHLER | Ders |
| 10 | Hadis Şerhinin Hadis Sahasındaki Diğer Bilgi Alanları Arasındaki Yeri | Ders |
| 11 | Tarihî Gelişim Biçim ve İçerik Bakımından Şerh ve Tefsir Faaliyetlerinin Karşılaştırılması | |
| 12 | Hadis Metinlerinin İçerik Tahlili | Ders |
| 13 | Hadis Metinlerini Sıhhat Yönüyle İnceleme | Ders |
| 14 | hadis şerhlerinden örnekler | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hadis şerh metotlarını öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Hadis tarihi boyunca yazılmış olan şerh kitaplarını tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| hadisleri doğru anlamak için onlar üzerine yazılan şerhlere ihtiyaç duyacağını kavrar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hadis şerh metotlarını öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Hadis tarihi boyunca yazılmış olan şerh kitaplarını tanır. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| hadisleri doğru anlamak için onlar üzerine yazılan şerhlere ihtiyaç duyacağını kavrar. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 |