Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | TİB7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Muharrem TURAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN Doç. Dr. Ahmet AYDIN Prof. Dr. Osman KABAKÇILI Doç. Dr. Hüseyin MARAZ Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN Doç. Dr. Avnullah Enes ATEŞ Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR Doç. Dr. Bayram DEMİR Prof. Dr. Adnan ARSLAN Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN Prof. Dr. Yusuf ALEMDAR |
Amaç |
Öğrencinin belirli bir ilimsel konuda bilgi ve deneyimini artırmasını, özgün bir tez çalışmasını planlamasını, tez çalışmasını zamanında ve kurallara uygun bir şekilde tamamlayıp yazmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Danışman yönetimindeki tez seviyesinde olan yüksek lisans öğrencisinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi ve mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. |
Ders Kaynakları |
makale, kitap
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 50 | 1 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 100 | 1 | 100 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 100 | 1 | 100 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 264 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,35 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Tez konusunun araştırılması | Ders |
3 | Tez konusunun araştırılması | Ders |
3 | Tez konusunun araştırılması | Ders |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Ders |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Ders |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Ders |
7 | Tez önerisi sunumu | Ders |
9 | İçindekiler kısmının hazırlanması | Ders |
9 | İçindekiler kısmının hazırlanması | Ders |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Ders |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Ders |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Ders |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ;
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3,4 | 3,2 | 3,2 | 3,2 | 3,4 | 3,2 | 3,2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3,2 |