| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Pasta ve Tatlı Yapım Teknikleri | AŞÇ108 | 2 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze / Örgün / Uygulamalı / Türkçe |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders ile öğrencinin pastacılığın temelinde gerekli olan mevcut teknik ve reçeteleri öğrenmesi, uygulaması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Geleneksel Türk tatlıları, uluslararası mutfaklardaki mevcut tatlı ve pasta hazırlama teknikleri, temel sos, krema ve şurup hazırlama yöntemleri |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Pastacılığa Giriş (Ekipman ve Malzeme) | Ders |
| 1 | Temel Pastacılığa Giriş (Ekipman ve Malzeme) | Ders |
| 3 | Geleneksel Türk Tatlıları (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 3 | Geleneksel Türk Tatlıları (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 3 | Geleneksel Türk Tatlıları (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 3 | Geleneksel Türk Tatlıları (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 7 | Uluslararası mutfaklardaki klasik tatlılar ve pastalar (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 7 | Uluslararası mutfaklardaki klasik tatlılar ve pastalar (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 7 | Uluslararası mutfaklardaki klasik tatlılar ve pastalar (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 7 | Uluslararası mutfaklardaki klasik tatlılar ve pastalar (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 7 | Uluslararası mutfaklardaki klasik tatlılar ve pastalar (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 7 | Uluslararası mutfaklardaki klasik tatlılar ve pastalar (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 7 | Uluslararası mutfaklardaki klasik tatlılar ve pastalar (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| 7 | Uluslararası mutfaklardaki klasik tatlılar ve pastalar (Uygulama) | Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türk Mutfağında mevcut tatlıların hazırlanma sürecini öğrenir. | |||
| Tatlı, pasta ve hamur işlerinde kullanılan malzemelerin özelliklerini ve fonksiyonlarını bilir. | |||
| Temel hamur hazırlama tekniklerini öğrenir. | |||
| Uluslararası mutfaklarda popüler tatlıların hazırlanma sürecini öğrenir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Temel pastacılık tekniklerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Mutfağında mevcut tatlıların hazırlanma sürecini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tatlı, pasta ve hamur işlerinde kullanılan malzemelerin özelliklerini ve fonksiyonlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel hamur hazırlama tekniklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Uluslararası mutfaklarda popüler tatlıların hazırlanma sürecini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel pastacılık tekniklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |