| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gıda Muhafaza Teknikleri | AŞÇ225 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Gıdalarda bozulmaları önlemek ve gıda kaynaklı hastalıklara neden olan patojen mikroorganizmaları inaktive/inhibe etmek amacıyla uygulanan fiziksel, kimyasal ve biyolojik muhafaza tekniklerini öğretmek |
| Ders İçeriği |
Gıda muhafaza yöntem ve teknikleri |
| Ders Kaynakları |
Gıda Muhafaza, editörü: Yrd. Doç. Dr. Filiz Susuz Alanyalı, Anadolu Üniveristesi Yayını No: 1948. (http://www.bilgi.anadolu.edu.tr/eKitap/GKA104U.pdf) Gıda Teknolojisi, Sıdıka Bulduk, Detay Yayıncılık, 2010. Isıl Olmayan Gıda Muhafaza Yöntemleri, Taner Baysal.
Ders Notları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Gıda muhafaza yöntemlerinin tanımı ve sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Isı işlemi uygulayarak gıdaların muhafazası | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Konserve üretim teknolojisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Gıdaların soğutulması ve soğukta muhafazası | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Gıdaların dondurulması ve donmuş muhafazası | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Kurutma teknolojisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Işınlama teknolojisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Kimyasal yöntemlerle gıdaların muhafazası | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Yüksek basınç uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Modifiye atmosfer paketleme (MAP) tekniği | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Kontrollü atmosfer paketleme (CAP) tekniği | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Modern ambalajlama yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Modern ambalajlama yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gıda muhafaza yöntemlerinin sınıflandırılmasını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gıdaların çeşitli ısıl işlem uygulamalarıyla muhafazasını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Konserve teknolojisini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gıdaların soğutulması ve dondurulması yöntemlerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gıda ambalajlama yöntemlerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gıda muhafaza yöntemlerinin sınıflandırılmasını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gıdaların çeşitli ısıl işlem uygulamalarıyla muhafazasını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Konserve teknolojisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gıdaların soğutulması ve dondurulması yöntemlerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gıda ambalajlama yöntemlerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |