| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Şeker Hamuru ve Modelleme Teknikleri | AŞÇ235 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, şeker hamuru ve süsleme tekniklerini öğrencilere anlatmak, şekerleme ve butik pastacılık konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
| Ders İçeriği |
Bu derste öğrenciler butik pastacılığı tanıyarak, farklı teknikleri öğrenirler. Buna ilaveten, kutlama pastaları yapımı alanında uzmanlaşarak, süsleme ve pasta dekorasyonu, çiçek yapımı, şeker hamurundan figür oluşturma ve çikolata süslemelerinin yapımını öğrenirler. |
| Ders Kaynakları |
Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, 1st edn. , (B.E.S, 2014) ISBN-13 : 978-1438003443
Nicholas Lodge, “The International School of Sugarcraft Book One” , 1st edn., (Merehurst Limited, 1999) ISBN-10 : 1853917486 Pierre Herme “Le Larousse du chocolat”, 1st edn., (Larousse, 2019) ISBN-13 : 978-2035978363 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Şeker hamurunun tanıtımı, yapılışı, kullanım alanları, saklama koşulları. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Şeker hamuru renklendirmesi açımı ve maket pasta kaplanması yazı ve boyama teknikleri. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Şeker hamurunun kalıplar ile kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 4 | Şeker hamuru ile üç boyutlu modelleme teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 5 | Şeker hamurundan çiçek yapımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 6 | Şeker hamuruyla hayvan modelleme teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 7 | Şeker hamuruyla insan modelleme teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 8 | Ara Sınav | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 9 | Şeker hamuru ile süslemeye uygun kurabiye yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 10 | Şeker hamuru ile süslemeye uygun cupcake yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 11 | Şeker hamuru ile kaplamaya uygun pasta yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 11 | Şeker hamuru ile kaplamaya uygun pasta yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 11 | Şeker hamuru ile kaplamaya uygun pasta yapımı | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 14 | Yenilebilir kağıt ile şeker hamuruna fotoğraf baskı teknikleri | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Pastacılıkta üç boyutlu düşünebilme yeteneği gelişir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Pasta süsleme sanatını icra eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Pastacılık tarihi ve modelleme ile ilgili gelişmeleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Şeker hamuru ile süsleme yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Pastacılıkta modelleme ile ilgili olan araç ve gereçeleri kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pastacılıkta üç boyutlu düşünebilme yeteneği gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Pasta süsleme sanatını icra eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Pastacılık tarihi ve modelleme ile ilgili gelişmeleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Şeker hamuru ile süsleme yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Pastacılıkta modelleme ile ilgili olan araç ve gereçeleri kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |