| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fermente İçecekler | AŞÇ244 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
| Amaç |
Ders kapsamında içecek işletmelerinin tarihsel gelişimi, Türkiye’deki durumu ve içecek işletmelerinde fermente içecek üretim yönetimi süreçleri ve içecek sektöründe tedarik zinciri yönetimi öğretilmektedir. |
| Ders İçeriği |
Fermantasyon teknolojisi ve fermente içecekler |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve fermantasyon teknolojisi tanımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Fermantasyon teknolojileri ve süreçler | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Fermantasyon Türleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Fermantasyon sürecinde mikrobiyal aktivite | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Fermente Ürünlerinin Sağlık Üzerine Etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Şarabın Tanımı, Türleri ve Tarihi | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Şarap Üretim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Biranın Tanımı ve Tarihi | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Bira Üretim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Kefir Üretim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Sirke Üretim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Turşu Üretim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Fermente içeceklerin hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Fermantasyon hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Fermantasyon sürecini tanımlar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fermente içeceklerin hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Fermantasyon hakkında bilgi sahibi olur | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Fermantasyon sürecini tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,67 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - |