| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mutfaklarda Çevre ve Atık Yönetimi | AŞÇ245 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
| Amaç |
Küresel çevre sorunları ve bu sorunların uluslararası boyutta değerlendirilmesi öğretilir. Atıkların kaynaktan itibaren geçici biriktirme, toplama, transfer istasyonlarına getirme ve nihai bertaraf merkezine taşıma adımları öğretilir. |
| Ders İçeriği |
Atık tanımı, atıkların uzaklaştırılması ve atık-çevre ilişkisi |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları
Ekoloji Çevre Bilimi Prof.Dr.Ahmet Kocataş, Dora Yayıncılık, 12. Baskı, Eylül 2012. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Genel Tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Çevre Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Atık kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Atıkların yönetilmesini zorlayan etkenler | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Atık Türleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Atık yönetim stratejileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Organik atıkların geri dönüşümü | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Türkiye'de mevzuat yönüyle atık politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Atıkların toplanması ve toplamada kullanılan sistemler | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Atıkların toplanması ve toplamada kullanılan sistemler | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Atık transfer istasyonları | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Atıkların bertarafında kullanılan yöntemler | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çevre ve atık hakkında bilgi edinir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Farklı atık türleri için atık yönetim sistemine karar verir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Atıkların toplama yöntemlerini açıklayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre ve atık hakkında bilgi edinir | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Farklı atık türleri için atık yönetim sistemine karar verir | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Atıkların toplama yöntemlerini açıklayabilir | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - |