| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yenilebilir Yabani Otlar | AŞÇ250 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı; yenilebilir ot ve çiçekleri öğrenciye tanıtmak ve bu çiçeklerle otların çeşitli gıda ürünlerinde kullanımını öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Yenilebilir yabancı otların belirlenmesi ve tanıtılması, salatalarda, baharat olarak, çay ve yemek yapımında kullanılan yabancı otların gruplandırılması. Yenilebilir bu bitkilerin kullanım şekilleri hakkında bilgiler vermek. |
| Ders Kaynakları |
Meuninck, T. (2014). Basic Illustrated Edilble Eild Plants and Useful Herbs, Falcon Guides.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Endemik Bitki Kavramı ve Coğrafi Dağılımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 2 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otlar ve Coğrafi Dağılımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 3 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Besin Değerleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 4 | Yenilebilir Çiçek Ve Yabani Otların Mutfakta Kullanım Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Yenilebilir Çiçek Ve Yabani Otların Mutfakta Kullanım Yöntemleri II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 6 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Et Yemeklerinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 7 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Sebze Yemeklerinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Çorbalarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 9 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Salatalarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 10 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Tatlılarda Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 11 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların İçeceklerde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 12 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Tabak Süslemesinde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 13 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Kurutulması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 14 | Yenilebilir Çiçek ve Yabani Otların Saklanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Endemik bitki kavramını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yenilebilir çiçek ve yabani ot türlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yaşadığı bölgede bulunan yenilebilir çiçek ve yabani otları bulmayı öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yenilebilir çiçek ve yabani otları ayıklama, pişirme ve sunuma hazırlama yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Endemik bitki kavramını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yenilebilir çiçek ve yabani ot türlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yaşadığı bölgede bulunan yenilebilir çiçek ve yabani otları bulmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yenilebilir çiçek ve yabani otları ayıklama, pişirme ve sunuma hazırlama yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |