| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yemek Sosyolojisi | AŞÇ251 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze, teorik |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ Öğr. Gör. Merve BİLİR |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı; sosyoloji biliminin temel kavramlarını, yemek-kültür ilişkisi, yemek-toplum ilişkisi, yemek-güç ilişkisi ve yemek-din ilişkisi gibi olguların öğretilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Sosyolojinin temel kavramları, yemek ve toplum, dışarda yemek yeme kavramı, yemek ve otorite, yemek ve din ilişkisi |
| Ders Kaynakları |
Beşirli, H. (2017). Yemek Sosyolojisi: Yiyeceklere ve Mutfağa Sosyolojik Bakış, Phoenix Yayınevi, Ankara.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyolojinin Temel Kavramları | Ders |
| 2 | Sosyoloji Teorilerinde Yemek ve Beslenme | Ders |
| 3 | Yemek ve Kültür | Ders |
| 4 | Yemek Yemenin Toplumsal Örgütlenmesi | Ders |
| 5 | Dışarıda Yemek Yeme Kavramı | Ders |
| 6 | Din ve Yeme-İçme İlişkisi | Ders |
| 7 | Güç ve Otorite ile Yeme-İçme İlişkisi | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Kültür Emperyalizmi ve Yeme-İçme | Ders |
| 10 | Kültürde Gıdanın Önemi | Ders |
| 11 | Özel Gün ve Festivallerde Yeme-İçme | Ders |
| 12 | Yiyeceğe İlişkin Endişeler Ve Korkular | Ders |
| 13 | Cinsiyetlere Göre Gıda Algısı | Ders |
| 14 | Türk Devlet Sistemlerinde Yemek Sosyolojisi | Ders |
| 15 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sosyolojinin temel kavramlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yeme-içme olgusunu sosyolojik bakış açısıyla incelemeyi öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Toplumsal statü ile yeme-içme olgusu arasındaki ilişkiyi kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyolojinin temel kavramlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yeme-içme olgusunu sosyolojik bakış açısıyla incelemeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Toplumsal statü ile yeme-içme olgusu arasındaki ilişkiyi kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |