| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yemek Kültürü ve Müzik | AŞÇ254 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze / Örgün / Türkçe |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı yemeklerin kültürü ve kültürel bir olgu olarak müzik hakkında öğrencilerin belirli bir donanıma sahip olmasını ve yemek ile müzik arasında bir bağ kurmasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Yemek kültürü konusunda kullanılabilecek iletişim araçları, yemek teması, işitsel yemek teması, müzik ve yemek bağlantısı |
| Ders Kaynakları |
Andrew Edgar ve P. Sedgwick, Kültürel Kuramda Anahtar Kavramlar, Açılım Kitap, İst.,2007.
Mark Slobin ve J. T. Titon, ?Bir Müzik Dünyası Olarak Müzik Kültürü? (Çev. Okan M. Öztürk), Folklor/Edebiyat, 2007, C: 13, S: 49:225-238; 2. Nicholas Cook, Müziğin Abcsi, Kabalcı Yay., İst., 1999; 3. Ayhan Erol, Müzik Üzerine Düşünmek, Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2009; 4. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar: müzik, kültür ve müzik kültürü | Ders |
| 2 | Müzik ve kökenine ilişkin inanışlar | Ders |
| 3 | Müziği öğrenmek-aktarmak: kültürel süreçler | Ders |
| 4 | Müzik kültürü modeli: etkileme-icra-topluluk-bellek/geçmiş | Ders |
| 5 | Müzik kültüründe başlıca bileşenler | Ders |
| 6 | Müziğin sosyal organizasyonu: müzisyen, besteci, yorumcu, dinleyici ve diğerleri | Ders |
| 7 | Müzik ve çeşitli konular: müzik tarihi, müziksel tarz, teori, repertuar ve analitik başlıklar | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Müziğin maddi kültürü: çalgılar, elyazmaları ve basılı materyaller | Ders |
| 10 | Müzikoloji, etnomüzikoloji, kültürel antropoloji, etnisite, etnosantrizm ve kültürel kodlar | Ders |
| 11 | Halk müziği, sanat müziği, popüler müzik kavramları | Ders |
| 12 | Bağlantılar: kimlik, toplumsal cinsiyet, dilbilim, anlam ve müzik | Ders |
| 13 | Müzikte "yapı": ses ve zaman boyutları ve kavramlar | Ders |
| 14 | Müziğin evrenselleri: ses ve zaman olarak müzik | Ders |
| 15 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Müziğin kültürel bir konu olduğunu anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kendine ait kavramları bulunduğunu, farklı kültürlerin farklı müziklere sahip olduklarını ve etnosantrizmin müzik kültürü alanında yeri olamayacağını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Müzik ve Yemek arasındaki bağıntıyı ortaya koyar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Müziğin yeme duyusunu nasıl harekete geçirdiğini anlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yemek türlerine göre müzik ayrımını yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Müziğin kültürel bir konu olduğunu anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kendine ait kavramları bulunduğunu, farklı kültürlerin farklı müziklere sahip olduklarını ve etnosantrizmin müzik kültürü alanında yeri olamayacağını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Müzik ve Yemek arasındaki bağıntıyı ortaya koyar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Müziğin yeme duyusunu nasıl harekete geçirdiğini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yemek türlerine göre müzik ayrımını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |