| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Antik Çağ Yemek Kültürü | AŞÇ255 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze, teorik |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebubekir YILMAZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı Antik Çağ’da Yemek Kültürü, beslenme ve damak tadı hakkında öğrencilerin belirli bir donanıma sahip olmasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Antik Çağ Yemek Kültürüile ilgili bilgi verir. |
| Ders Kaynakları |
A.Dalby.,S. Grainger., Antik Çağ Yemekleri ve Yemek Kültürü, (Çev. Betül Avunç),Homer Kitabevi, İstanbul (2001)
Antik Çağ’da Beslenme ve Damak Tadı, Ali güveloğlu, 2018. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Antik Çağ’da Yemek Kültürü, Uygarlık Kültür ve Arkeoloji, Genel Bilgi | Ders |
| 2 | Antik Helen Toplumunda Yemek Kültürü ve İçecek | Ders |
| 3 | Antik Helen Toplumunda Yemek Kültürü- Sofra Adetleri | |
| 4 | Antik Helen Toplumunda Yemek Kültürü-Şölen | Ders |
| 5 | Antik Helen Toplumunda Yemek Kültürü- Mutfak Ekipmanları | Ders |
| 6 | Antik Roma Toplumunda Yemek Kültürü ve İçecek | Ders |
| 7 | Antik Roma Toplumunda Yemek Kültürü-Sofra Adetleri | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Antik Roma Toplumunda Yemek Kültürü-Yemek Odası | Ders |
| 10 | Antik Roma Toplumunda Yemek Kültürü-Şölen | Ders |
| 11 | Antik Roma Toplumunda Yemek Kültürü-Mutfak Ekipmanları | Ders |
| 12 | Antik Roma Toplumunda Yemek Kültürü-Üretim | Ders |
| 13 | Hitit Toplumunda Yemek Kültürü | Ders |
| 14 | Lidya-İonya Toplumunda Yemek Kültürü | Ders |
| 15 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Geçmiş medeniyetlerin beslenme kültürünü kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Helen, Roma ve Anadolu antik dönemi beslenme kültürünü öğrenir ve günümüzle bağlantısını irdeler. Helen ve Roma dönemi ve günümüz mutfak kültürünün özelliklerini sıralar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hitit mutfağının özelliklerini kavrar. Hitit Mutfağının tarihsel gelişimini ve genel özelliklerini öğrenir ve günümüzle bağlantısını irdeler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Lidya ve İyona Mutfağının genel özelliklerini ve değişimine neden olan faktörleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Antik Dönem mutfak kültürünün önemi ve değerinin farkına varır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geçmiş medeniyetlerin beslenme kültürünü kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Helen, Roma ve Anadolu antik dönemi beslenme kültürünü öğrenir ve günümüzle bağlantısını irdeler. Helen ve Roma dönemi ve günümüz mutfak kültürünün özelliklerini sıralar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hitit mutfağının özelliklerini kavrar. Hitit Mutfağının tarihsel gelişimini ve genel özelliklerini öğrenir ve günümüzle bağlantısını irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Lidya ve İyona Mutfağının genel özelliklerini ve değişimine neden olan faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Antik Dönem mutfak kültürünün önemi ve değerinin farkına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |