| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tüketici Davranışı | AŞÇ258 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Olgun ÇIRAK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, Tüketici davranış rollerini anlamak, Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak, Tüketici karar alma sürecini değerlendirmek. |
| Ders Kaynakları |
Koç, E. (2019). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tüketici, müşteri, alıcı kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Tüketici davranışındaki toplumsal gelişmeleri öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Tüketici Davranışları ve Pazarlama ilişkisi ve Konumlandırma | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri) | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri) | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Tüketici davranış rollerini anlamak | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Tüketicinin Davranış Sürecinin Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri anlamak | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Endüstriyel Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Satın alma davranışını değerlendirmek ve yönetmek | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |