| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hızlı Yemek Restoran Uygulamaları | AŞÇ263 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AŞÇILIK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve BİLİR |
| Ders Veren | |
| Amaç | |
| Ders İçeriği | |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı ve Hızlı Yemek Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Hızlı Yemek Endüstrisinin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Hızlı Yemek Restoranlarının Temel Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Menü Planlama ve Standart Tarifler | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Üretim Süreçleri ve Ekipman Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Hızlı Servis Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Hijyen, Gıda Güvenliği ve İş Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav (Kısa) | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Müşteri Deneyimi ve Hizmet Kalitesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Zincir Restoranlar ve Franchise Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Hızlı Yemek ve Dijitalleşme (Online Sipariş, POS Sistemleri) | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Türkiye ve Dünyadan Hızlı Yemek Restoran Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Final Öncesi Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hızlı yemek restoranlarının temel işleyişini, üretim süreçlerini ve servis yöntemlerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Hijyen, gıda güvenliği ve iş sağlığı ilkelerini hızlı yemek uygulamalarında uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Hızlı yemek sektöründe müşteri deneyimini, hizmet kalitesini ve sürdürülebilirliği değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hızlı yemek restoranlarının temel işleyişini, üretim süreçlerini ve servis yöntemlerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hijyen, gıda güvenliği ve iş sağlığı ilkelerini hızlı yemek uygulamalarında uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hızlı yemek sektöründe müşteri deneyimini, hizmet kalitesini ve sürdürülebilirliği değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |