Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Davranış | ÇMH201 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan davranışlarını anlamayı, tanımlamayı, gelecekteki davranışlarını tahmin etmeye yönelik bilgi ve beceri vermeyi aynı zamanda öğrencilere kişilik, sosyal gruplar, tutumlar ve iş tatmini, örgüt kültürü, güç, politika, stres vb. örgütsel davranışlar ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırarak iş hayatına hazırlamak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Örgütlerde birey, tutumlar, iş iş doyumu, motivasyon, örgütlerde grup, iletişim, liderlik, örgütlerde moral ve moral ölçümleri, moral düzeyini yükseltici önlemler, örgütsel davranış, grup düzenliliği, iş ortamına ait fiziksel ve psikolojik sorunlar, çatışma. |
Ders Kaynakları |
Steohen Robbins, S.; Judge, T., (2019). Organizational Behavior. Nobel Akademik Yayıncılık. Editör: Prof.Dr. Erdem, İ.
Prof. Dr. Melek Virgiliel Tüz; Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu (2021). Örgütsel Davranış. Alfa Aktüel Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | Ders |
2 | Örgütsel davranışın tanımı, diğer bilim dalları ile ilişkileri ve yönetim kuramları içerisindeki yeri | |
3 | Örgütsel davranış alanında kullanılan temel kuramlar | |
4 | Örgütsel davranış alanındaki güncel yaklaşımlar | |
5 | Örgütlerde İletişim | Tartışmalı Ders |
6 | Örgütlerde Liderlik | Ders |
7 | Ara Sınav | |
7 | Örgütlerde takım çalışması | |
10 | Örgütsel Stres Yönetimi | Ders |
11 | İş Motivasyonu | Ders |
13 | Örgütsel Çeşitlilik | Tartışmalı Ders |
13 | Örgütsel Çeşitlilik | Tartışmalı Ders |
14 | Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Stres ve kişilik arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Örgütsel vatandaşlık davranışlarını ve değişik türlerini tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Örgütü ve örgütsel davranışı tanımlayabilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişilik ve örgütsel davranış arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Örgüt kültürünü tanımlayabilecek, örgüt kültürünün unsurlarını sıralayabilecek, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stres ve kişilik arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel vatandaşlık davranışlarını ve değişik türlerini tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütü ve örgütsel davranışı tanımlayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişilik ve örgütsel davranış arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt kültürünü tanımlayabilecek, örgüt kültürünün unsurlarını sıralayabilecek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |