EN
  • Anasayfa
  • PAZ5001 Endüstriyel Pazarlama (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
PAZ5001 - Endüstriyel Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Endüstriyel Pazarlama PAZ5001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren
Amaç

Endüstriyel pazarlama dersi, işletme talebine etki eden güçleri, işletme piyasalarının niteliklerini ve alıcı olarak işletmelerin davranışlarının analiz edilmesini amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste endüstriyel pazarlamanın yapısı üzerinde durulmaktadır. Endüstriyel pazar türleri ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda alıcı-satıcı ilişkileri, endüstriyel Pazar karması, endüstriyel (örgütsel) pazarlarda bilgi sisteminin kurulması ve işleyişi, endüstriyel pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama stratejileri incelenmektedir.

Ders Kaynakları Endüstriyel Pazarlama, Balta Nezihe Figen (2006), Nobel Yayın Dağıtım
Hutt, Michael D. Ve Speh Thomas W., 2004, Business Marketing Management: A Strategic View of Industrial and Organizational Markets , Thomson/ South-Western.
Ford, D.,2002, The Business Marketing Course Managing Course: Managing in Complex Networks, John Wiley& Sons, LTD.
Özdemir, Ş.,2006, Endüstriyel Ürün Pazarlaması: Analitik Bir Yaklaşım, Seçkin Kitabevi, Şubat, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Endüstriyel Pazarlamaya Giriş Tartışmalı Ders
2 Tüketici ve Endüstriyel Pazarlar Tartışmalı Ders
3 Örgütsel Pazarlarda Segmentasyon ve Konumlandırma Ders Tartışmalı Ders
4 Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi Ders Tartışmalı Ders
5 Endüstriyel Pazarlarda Fiyatlandırma Ders Tartışmalı Ders
6 Endüstriyel Pazarlarda Dağıtım Kanalları Ders Tartışmalı Ders
7 Kişisel Satış Ve Satış Yönetimi Ders Tartışmalı Ders
8 Reklamcılık Ve Satış Tutundurma Ders Tartışmalı Ders
9 Endüstriyel Pazar İçin Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejileri Ders Tartışmalı Ders
10 Endüstriyel Pazarlama Stratejileri ve Performans Ders Tartışmalı Ders
11 İşletme Pazarları İçin E-Ticaret Stratejileri Ders Tartışmalı Ders
12 Dünya konjonktürünün endüstriyel pazarlama ve piyasalara etkisi Ders Tartışmalı Ders
13 Dünya konjonktürünün endüstriyel pazarlama ve piyasalara etkisi (saha araştırması) Ders Tartışmalı Ders
14 Dünya konjonktürünün endüstriyel pazarlama ve piyasalara etkisi (saha araştırması) örnek olaylar üzerinden inceleme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Endüstriyel pazarlamanın yapısını öğrenmek Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Endüstriyel pazar türleri ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda alıcı-satıcı ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak, Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Endüstriyel Pazar karması, endüstriyel (örgütsel) pazarlarda bilgi sisteminin kurulması ve işleyişi, endüstriyel pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Endüstriyel pazarlamanın yapısını öğrenmek - - - - - - - - - - -
Endüstriyel pazar türleri ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda alıcı-satıcı ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak, - - - - - - - - - - -
Endüstriyel Pazar karması, endüstriyel (örgütsel) pazarlarda bilgi sisteminin kurulması ve işleyişi, endüstriyel pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - -