Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hizmet Pazarlaması | PAZ5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, global düzeyde hizmet sektörünün büyümesiyle beraber önemi artan hizmet işletmelerinin, içinde bulundukları hedef pazarlarda sürdürülebilir bir konumlandırma yaratabilmesi için gerekli olan stratejilerin önemini ortaya koymaktır. Hizmet pazarlaması yaklaşımında, pazarlama karması unsurlarının etkili kullanımının, işletmeye sağlayacağı avantajların öneminin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi, Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü, Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci, Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi, Hizmetler Bağlamında Tüketici, Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler, Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı, Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum, Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi, Hizmetlerin Fiyatlandırılması, Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme, Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar. |
Ders Kaynakları |
Hizmet Pazarlaması (Nazmi Kozak, Çağıl Hale Özel, Deniz Karagöz Yüncü)
Hizmet Pazarlaması Stratejik Bir Yaklaşımla (Berrin Onaran, Alparslan Özmen) Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri (Remzi Altınışık) Hizmet Pazarlaması (A. Hamdi İslamoğlu, Kenan Aydın) Hizmet Pazarlaması, (Ayşe Sevgi Öztürk) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
4 | Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Hizmetler Bağlamında Tüketici | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Hizmetlerin Fiyatlandırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |