Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | PAZ5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Amaç |
Seminer dersinin amacı yüksek lisans öğrencilerinin, alanları ya da tez konuları ile ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. |
Ders İçeriği |
Öğrencinin ilgi alanına uygun güncel bir konunun araştırma ödevi olarak verilip makale formatında, makale yazım kurallarına ve bilimsel araştırma kurallarına uygun bir şekilde hazırlatılması ve sınıfta sunum yapması. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Araştırma Teknikleri kitapları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
Final | Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Blimsel Araştırma Tekniklerinin ve Makale, Tez Yazım Kurallarının Tekrar Edilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Öğrencilere İlgi Duydukları Alanlarda Araştırma Ödevlerinin Verilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Slayt Hazırlama ve Sunum Hakkında Bilgilendirme | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
7 | Öğrenci Sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Literatür taraması ve kaynak araştırması hakkında bilgi sahibi olmayı desteklemesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Literatür taraması ve kaynak araştırması hakkında bilgi sahibi olmayı desteklemesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |