EN
  • Anasayfa
  • PAZ5012 Marka Yönetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
PAZ5012 - Marka Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Marka Yönetimi PAZ5012 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren
Amaç

Bu ders, pazarlama alanında önemli bir kavram olan markanın ne anlama geldiği ve neden bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriğini, marka kavramı, marka kişiliği ve kimliği, markanın konumlandırılması, markalama süreci, markalama stratejileri, marka denkliği ve marka değeri gibi konular oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Clifton, Rita (2014), Markalar ve Markalaşma, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Aktuğlu, I., (2004), Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları
Reichheld, Fred ve Rob Markey (2013), Tavsiye Edilen Markaların Sırrı, Mediacat
Baş, Mehmet, (2015), Marka Yönetimi, Detay Yayıncılık
İslamoğlu, Ahmet Hamdi ve Duygu Fırat (2016), Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayınları.
Tosun, Nurhan Babür (2017), Marka Yönetimi, Beta Yayınları.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Marka Kavramı, Tanımı ve Önemi Tartışmalı Ders Sözlü
2 Markanın Unsurları Tartışmalı Ders Sözlü
3 Marka Kişiliği ve Marka Kimliği Tartışmalı Ders Sözlü
4 Marka Konumlandırma Tartışmalı Ders Sözlü
5 Markalama Süreci Tartışmalı Ders Sözlü
6 Markalama Stratejileri Tartışmalı Ders Sözlü
7 Marka İletişimi Tartışmalı Ders Sözlü
9 Marka Değeri Unsurları-1: Marka Bağımlılığı Tartışmalı Ders Sözlü
10 Marka Değeri Unsurları-2: Marka Farkındalığı Tartışmalı Ders Sözlü
11 Marka Değeri Unsurları-3: Marka Çağrışımları Tartışmalı Ders Sözlü
13 Markalama projeleri sunumları Tartışmalı Ders Sözlü
13 Markalama projeleri sunumları Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı marka türlerini ayırt eder. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Markanın bileşenlerini ayırt eder. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlar. - - - - - - - - - - -
Farklı marka türlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - -
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar. - - - - - - - - - - -
Markanın bileşenlerini ayırt eder. - - - - - - - - - - -
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. - - - - - - - - - - -