| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Felsefe ve Eleştirel Düşünme | COĞ357 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik: 2 Uygulama:0 |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER |
| Amaç |
Bu ders doğru akıl yürütmenin temel ilkeleri üzerine bir giriş dersidir. |
| Ders İçeriği |
Dersin temel amacı eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını, doğru akıl yürütme yöntemlerini ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır. |
| Ders Kaynakları |
Aydın, Aysun & Bahar Murat Pehlivan (2019) Eleştirel Düşünme Sosyal Bilimler ve İletişim
Perspektifi, Der Yayınları, İstanbul
- Richard, Paul& Linda Elder.( 2016) Kritik Düşünce. Yaşamınızın ve Öğrenmenizin Sorumluluğunu Üstlenmek için Araçlar. Nobel. - Ruggiero, Vincent R. (2020) Eleştirel Düşünme için Bir Rehber. Alfa. İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 3 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgi, ders izlencesinin öğrencilere sunulması | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Giriş: Eleştirel Düşünce ve Felsefi Tavır Neden Değerlidir? | Ders |
| 3 | Akıl Yürütme Süreçleri | Ders |
| 3 | Akıl Yürütme Süreçleri | Ders |
| 5 | Yanlış Akıl Yürütmeler | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 5 | Yanlış Akıl Yürütmeler | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 7 | Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (Egosentrizm-Sosyosentrizm) | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 9 | Toplumsal Cinsiyet-Medya | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | İdeolojik Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Eleştirel Düşünce ve Etik İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Felsefe Tarihinde Etik | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Güncel Etik Problemler | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dersin temel odağı doğru argüman üretme, doğru ve mantıklı akıl yürütme , doğru iddia geliştirebilme, mantıklı karar verebilme süreçleri ve bu süreçlere eleştirel bakabilme üzerine bir çalışma yapmaktır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dersin temel odağı doğru argüman üretme, doğru ve mantıklı akıl yürütme , doğru iddia geliştirebilme, mantıklı karar verebilme süreçleri ve bu süreçlere eleştirel bakabilme üzerine bir çalışma yapmaktır. | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |