EN
  • Anasayfa
  • COĞ282 Bilim Tarihi I (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
COĞ282 - Bilim Tarihi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilim Tarihi I COĞ282 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Yasin KARAMAN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı bilimin ortaya çıkışı ve çeşitli uygarlıkların bilime katkıları hakkında bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Ders, bilimin genel özellikleri, bilimin ortaya çıkışı, çeşitli uygarlıkların bilme yaptıkları katkılar, bilimin gelişimi, bilimin günümüzdeki durumu konularını kapsamaktadır.

Ders Kaynakları Batı Biliminde Dönüm Noktaları, P. Whitfield, İstanbul, 2008.
Bilim Tarihi, Ş. Ural, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2000.
Osmanlı Türklerinde İlim A. Adıvar; İstanbul 1991.
Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, 1997, Remzi Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 92
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,61
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilim nedir? Bilimin temel özellikleri. Bilimsel çalışma basamakları. Bilimlerin sınıflandırılması. Bilim tarihi ve felsefesi. Bilim tarihinin amacı. Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Tarih Öncesi ve İlk Uygarlıklarda bilim Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Yunan Döneminde bilim (Antik Çağ ve Helenistik Çağ) Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Roma Döneminde bilim Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 İslam Medeniyetlerimde bilim Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Rönesans ve Modern Bilim (Astronomi, Kimya, Tıp ve Hayat Bilimleri)
7 Rönesans dönemi ve sonrasında bilim Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Arasınav, Yeni Çağda Bilim Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Yeni Çağda bilim ve kimya biliminin dönemleri (simya, iyatrokimya, filojiston dönemi ve modern kimya) Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Endüstri Devrimi ve Bilim (Fizikte Yeni Atılımlar ve Evrim Kuramı ve Darwin)
11 Endüstri Devrimi ve Bilim (Mikrobiyoloji ve Gen Teorisi)
12 Organik kimyanın gelişimi; Wöhler, Von Liebig, Hofmann, Wurtz, Kekule, Bunsen, Baeyer, Pasteur, Perkin, Buchner,Otto Wallach, Beilstein. Grignard. Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Fizikokimya ve analitik kimyanın gelişimi; Ostwald, van’t Hoff, Gibbs, Le Chatelier, Arrhenius, Haber, Nernst, Maxwell, Planck, Schrödinger, Davy, Joule, Carnot, Clapeyron, Lord Kelvin, Clausius, Langmuir. Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Yirmibirinci yüzyılda bilim ve kimyadaki son gelişmeler Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. 2 2 2 0 2 4 1 1 1 2 2 2 2 2
Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. 2 2 2 0 2 4 1 1 1 2 2 2 2 2
Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. 2 2 2 0 2 4 1 2 - 2 2 2 2 2
Ortalama Değer 2 2 2 0 2 4 1 1,33 0,67 2 2 2 2 2