| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ulaşım Coğrafyası | COĞ443 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ulaşımın gelişim, altyapısını ve sorunlarını öğretmek |
| Ders İçeriği |
Havalimanı altyapısı, Karayollarının gelişim, Denizyolu sorunları, Toplu taşıma, Otomobil toplumu |
| Ders Kaynakları |
TÜMERTEKİN, E. ve ÖZGÜÇ, N. (1995), Ekonomik Coğrafya, Çantay Kitabevi, İstanbul.
TÜMERTEKİN, E. (1987), Ulaşım Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayını, İstanbul. YILDIRIM, İ. (2001) Cumhuriyet Döneminde Demiryolları. Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara. TÜMERTEKİN, E. ve ÖZGÜÇ, N. (1995), Ekonomik Coğrafya, Çantay Kitabevi, İstanbul. TÜMERTEKİN, E. (1987), Ulaşım Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayını, İstanbul. YILDIRIM, İ. (2001) Cumhuriyet Döneminde Demiryolları. Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ulaşım Coğrafyasının Gelişmesi | Ders |
| 2 | Ulaşım Faaliyetlerinin Ölçülmesi ve Haritalanması | Ders |
| 3 | Yerşekilleri/İklim Koşulları/Beşeri İlişkiler | Beyin Fırtınası |
| 4 | Ulaşım ağları | Beyin Fırtınası |
| 5 | Yolcu Taşınması/Yük Taşınması/Limanlar/Başlıca Deniz Yolları | Vaka Çalışması |
| 6 | Demiryolu Hatları/Yolcu Taşınması/Yük Taşınması | Beyin Fırtınası |
| 7 | İlk Yollar /Modern Yollar | Sözlü |
| 8 | Motorlu Taşıtlar/Kara Yollarının Dağılışı | Grup Çalışması |
| 9 | Fiziki Coğrafya Koşulları ve Havacılık/Başlıca Hava Yollarına ve Ülkelere Göre Taşımacılık | Seminer |
| 10 | Havalimanları | Beyin Fırtınası |
| 11 | Petrol ve Doğalgaz Boru Hatlarının Dağılışı | Vaka Çalışması |
| 12 | Türkiye’de Ulaşım ve Şehir/Türkiye’de Ulaşım ve Sanayi | Beyin Fırtınası |
| 13 | Ulaşımda Finansman | Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ulaşımın tanımı ve önemi, karayolu, demiryolu, denizyolu, havayolu ve boru hatları, ulaşım sistemlerinin dağılışı ve tercih nedenleri, ulaşım sektörünün geleceği hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Ulaşımın tanımı ve önemi, karayolu, demiryolu, denizyolu, havayolu ve boru hatları, ulaşım sistemlerinin dağılışı ve tercih nedenleri, ulaşım sektörünün geleceği hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ulaşımın tanımı ve önemi, karayolu, demiryolu, denizyolu, havayolu ve boru hatları, ulaşım sistemlerinin dağılışı ve tercih nedenleri, ulaşım sektörünün geleceği hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | ;
| Ulaşımın tanımı ve önemi, karayolu, demiryolu, denizyolu, havayolu ve boru hatları, ulaşım sistemlerinin dağılışı ve tercih nedenleri, ulaşım sektörünün geleceği hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 2,5 | 3 | 4 | 3,5 | 2,5 | 2,5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2,5 | 2 | 1,5 |