Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye’nin İç Bölgeleri | COĞ464 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Amaç |
Türkiye'nin iç bölgeleri ve yörelerinin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak |
Ders İçeriği |
Türkiye'nin İç bölgelerinin yeri, sınırları, yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim özellikleri incelenir; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik konuları bölge, bölüm ve yöre bütününde işlenir. |
Ders Kaynakları |
ARINÇ, K., 2016, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle İç Anadolu Bölgesi, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum.
ARINÇ, K., 2016, Doğal, Beşeri, İktisadi ve Siyasal Yönleriyle Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri, Biyosfer Araştırmaları Merkezi Yayını, Erzurum. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 13 | 13 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Doğu Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Doğu Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü ve Toprak Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Doğu Anadolu Bölgesinin Hidrografya ve Nüfus Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Doğu Anadolu Bölgesinde Yerleşme Özellikleri, Tarım ve Hayvancılık | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Doğu Anadolu Bölgesinde Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Güneydoğu Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü, Toprak ve Hidrografya Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Nüfus ve Yerleşme Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Tarım ve Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | İç Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | İç Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü, Toprak ve Hidrografya Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | İç Anadolu Bölgesinin Nüfus ve Yerleşme Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | İç Anadolu Bölgesinde Tarım ve Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'nin İç bölgelerinin başlıca özelliklerini bilir. | |||
Türkiye'nin İç bölgelerinin yöresel farklılıklarını ayırt eder. | |||
Türkiye'nin İç bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin İç bölgelerinin başlıca özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin İç bölgelerinin yöresel farklılıklarını ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin İç bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |