| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Davranış Coğrafyası | COĞ448 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Davranışların neden olduğu tutum ve değerlerin mekansal boyutunu kavratmak |
| Ders İçeriği |
Yer Duygusu Yer Sevgisi Yer bağımlılığı |
| Ders Kaynakları |
Schriver, Joe M. (2010). Human Behavior and the Social Environment: Shifting paradigms in essential knowledge forsocial work practice (Fifth Edition). Boston: Allyn & Bacon.
Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 2 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin işleniş biçimi hakkında bilgilendirme, Derse girişi, İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre ve mekan Kavramlarının Tanımı, Sosyal çevre türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Mekan ve çevrenin davranış üzerine etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Davranış ve çevre | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Yer duygusu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Sistem Kuramı ve insan davranışı analizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Bronfenbrenner’in Ekolojik Modeli, Ödevler Hakkında Görüşme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | İnsanın yaşam döngüsü, doğum öncesi dönem ve insanın bebeklik dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Problem Çözme |
| 9 | İnsanın çocukluk dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve coğrafya (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | İnsanın çocukluk dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (II) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Gençlik dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Yer bağımlılığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | İnsanın genç yetişkinlik dönemlerine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | İnsanın genç yetişkinlik dönemlerine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (II) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsan davranışlarının nedenlerini genel çerçevede değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Günlük hayatta insan davranışı ve mekansal ilişkilerine dair farkındalığı artacaktır. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| İnsanı, davranışı ve çevre ile etkileşim süreçlerini yorumlayabilmesini öğrenecektir. | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsan davranışlarının nedenlerini genel çerçevede değerlendirebilecektir. | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ;
| Günlük hayatta insan davranışı ve mekansal ilişkilerine dair farkındalığı artacaktır. | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | ;
| İnsanı, davranışı ve çevre ile etkileşim süreçlerini yorumlayabilmesini öğrenecektir. | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,33 | 2,67 | 4,33 | 1,33 | 3,33 | 3,33 | 3,67 | 2,33 | 1,67 | 4 | 3,67 | 3 | 3,67 | 3 |