| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Davranış Coğrafyası | COĞ448 | 8 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Davranışların neden olduğu tutum ve değerlerin mekansal boyutunu kavratmak | 
| Ders İçeriği | Yer Duygusu Yer Sevgisi Yer bağımlılığı | 
| Ders Kaynakları | Schriver, Joe M. (2010). Human Behavior and the Social Environment: Shifting paradigms in essential knowledge forsocial work practice (Fifth Edition). Boston: Allyn & Bacon. Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin işleniş biçimi hakkında bilgilendirme, Derse girişi, İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre ve mekan Kavramlarının Tanımı, Sosyal çevre türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 2 | Mekan ve çevrenin davranış üzerine etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 3 | Davranış ve çevre | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 4 | Yer duygusu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 5 | Sistem Kuramı ve insan davranışı analizi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 6 | Bronfenbrenner’in Ekolojik Modeli, Ödevler Hakkında Görüşme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 7 | İnsanın yaşam döngüsü, doğum öncesi dönem ve insanın bebeklik dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 8 | ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Problem Çözme | 
| 9 | İnsanın çocukluk dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve coğrafya (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 10 | İnsanın çocukluk dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (II) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 11 | Gençlik dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 12 | Yer bağımlılığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 13 | İnsanın genç yetişkinlik dönemlerine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| 14 | İnsanın genç yetişkinlik dönemlerine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (II) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Davranışın mekansal ve sosyo-kültürel temellerini bilecektir. | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| İnsan davranışlarının nedenlerini genel çerçevede değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | 
| Günlük hayatta insan davranışı ve mekansal ilişkilerine dair farkındalığı artacaktır. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Sosyal hizmet, davranış ve sosyal çevre ilişkisini kavrayacaktır. | Ödev / Proje | Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| İnsanı, davranışı ve çevre ile etkileşim süreçlerini yorumlayabilmesini öğrenecektir. | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Davranışın mekansal ve sosyo-kültürel temellerini bilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| İnsan davranışlarının nedenlerini genel çerçevede değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Günlük hayatta insan davranışı ve mekansal ilişkilerine dair farkındalığı artacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Sosyal hizmet, davranış ve sosyal çevre ilişkisini kavrayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| İnsanı, davranışı ve çevre ile etkileşim süreçlerini yorumlayabilmesini öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
