EN
  • Anasayfa
  • COĞ452 Kültür Coğrafyası (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
COĞ452 - Kültür Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kültür Coğrafyası COĞ452 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Ders Veren
Amaç

Kısaca insanların yaşam tarzı olarak ifade edilen kültür ve mekan arasındaki karşılıklı etkileşimin eleştirel bir bakış acısıyla değerlendirilebilmesi, dil, din gibi çeşitli kültürel unsurların dağılışı hakkında bilgi sahibi olmak

Ders İçeriği

Kültür ve mekan arasındaki karşılıklı ilişki

Ders Kaynakları Tümertekin, E., & Özgüç, N. (2002). Beşeri coğrafya: İnsan. Kültür. Mekan. Çantay Kitabevi.
Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi.
Özey, R. (2014). Kültürel coğrafya. İstanbul: Aktif yayınevi.
Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi.
Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay.
Berktay, F., Atasoy, E. (2007). Dinler Coğrafyasına Küresel Bir Bakış, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(BAUSBED), Cilt:10, Sayı: 18, 18-44
Akay, Ertürk, S. KÜLTÜREL COĞRAFYA: İNSANKÜLTÜR-MEKÂN, AUZEF Ders Notları.
Atasoy, E. (2019). Kültür Coğrafyası ve Etnografyanın Temelleri. Değişim Yayınları
Kayserili, A. (2010). CARL ORTWIN SAUER VE KÜLTÜREL COĞRAFYA. Yıl 2010, Cilt 15 , Sayı 24, Sayfalar 177 - 190
ARI,Y., 2005, Amerikan Kültürel Coğrafyasında Peyzaj Kavramı, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:13, S:311-340, Konya.
ARI,Y., 2005, 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyası: Genel Bir Değerlendirme, Arı, Y.(Editör), 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyasının Gelişimi, S:3-23,Çizgi Kitabevi, Konya.
Tümertekin, E., & Özgüç, N. (2002). Beşeri coğrafya: İnsan. Kültür. Mekan. Çantay Kitabevi.
Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi.
Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi.
Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay.
Berktay, F., Atasoy, E. (2007). Dinler Coğrafyasına Küresel Bir Bakış, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(BAUSBED), Cilt:10, Sayı: 18, 18-44
Akay, Ertürk, S. KÜLTÜREL COĞRAFYA: İNSANKÜLTÜR-MEKÂN, AUZEF Ders Notları.
Atasoy, E. (2019). Kültür Coğrafyası ve Etnografyanın Temelleri. Değişim Yayınları
Kayserili, A. (2010). CARL ORTWIN SAUER VE KÜLTÜREL COĞRAFYA. Yıl 2010, Cilt 15 , Sayı 24, Sayfalar 177 - 190
ARI,Y., 2005, Amerikan Kültürel Coğrafyasında Peyzaj Kavramı, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:13, S:311-340, Konya.
ARI,Y., 2005, 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyası: Genel Bir Değerlendirme, Arı, Y.(Editör), 20. Yüzyılda Amerikan Coğrafyasının Gelişimi, S:3-23,Çizgi Kitabevi, Konya.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 7 13 91
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 1 5
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 106
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Amacı, Tanımı, Kapsamı, Kaynaklar Sözlü
2 Kültür kavramı ve kültürün özellikleri Sözlü
3 Kültürel Coğrafya, Çalışma Konuları ve Tarihi Gelişimi Sözlü
4 Kültürel Coğrafya İle İlgili Kavramlar Sözlü
5 Kültürel Coğrafi Görünüm (Kültürel Peyzaj) Sözlü
4 Kültürel Ekoloji
7 Kültürel Coğrafi Geçmiş, Kültürel Mirasın Korunması Sözlü
8 Ara sınav, Halk Kültürü Sözlü
9 Popüler kültür Sözlü
10 Bölge ve Kültür Bölgesi Kavramı Sözlü
11 Dünya Kültür Bölgeleri 1 Sözlü
12 Dünya Kültür Bölgeleri 2 Sözlü
13 Dünya Dil ve din Bölgeleri Sözlü
14 Coğrafi İşaretli Ürünler Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersi alan öğrenci dünyadaki dil ve din gibi kültürel unsurların dağılışını öğrenir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dersi alan öğrenci küreselleşme sürecinde yaşanan kültürel değişimleri öğrenir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dersi alan öğrenci, kültür ve mekan arasındaki etkileşimi öğrenir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dersi alan öğrenci, kültür kavramını bilir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dersi alan öğrenci, dünya kültür bölgelerini öğrenir Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Dersi alan öğrenci dünyadaki dil ve din gibi kültürel unsurların dağılışını öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Dersi alan öğrenci küreselleşme sürecinde yaşanan kültürel değişimleri öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Dersi alan öğrenci, kültür ve mekan arasındaki etkileşimi öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Dersi alan öğrenci, kültür kavramını bilir - - - - - - - - - - - - - -
Dersi alan öğrenci, dünya kültür bölgelerini öğrenir - - - - - - - - - - - - - -