| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fluvyal Jeomorfoloji | COĞ209 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Semanur AKBULUT (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA |
| Amaç |
Yeryüzünü şekillendirici bir dış kuvvet olarak akarsular ve jeomorfolojik bakımdan önemlerini öğretmek . |
| Ders İçeriği |
Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar, akarsuların aşınma, taşınma ve biriktirme süreçlerinin incelenmesi. |
| Ders Kaynakları |
A. HARVEY - Introducing Geomorphology: A Guide to Landforms and Processes
Oğuz Erol - Jeomorfoloji I Sırrı Erinç - Jeomorfoloji I |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
40
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
40
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 4 | 16 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 4 | 16 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 6 | 24 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fluviyal jeomorfoloji nedir amaç ve kapsamı | |
| 2 | Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar I | Ders |
| 3 | Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar II | |
| 4 | Akarsuların aşındırması | Ders |
| 5 | Akarsuların taşıması | Ders |
| 6 | Akarsuların biriktirmesi | Ders |
| 7 | Deltalar | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Akarsu sekileri | Ders |
| 10 | Vadi kuruluşu ve vadi tipleri | Ders |
| 11 | Yarma vadilerin oluşumu | Ders |
| 12 | Peneplen ve aşınım yüzeyi kavramları | |
| 13 | Erozyon kavramı | |
| 14 | Türkiye’de akarsu şekillerinin dağılışı |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yerşekillerinin oluşumunda akarsuların rolünü kavrama | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aşınım ve birikim şekillerini tanıma | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Akarsu süreçlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yerşekillerinin oluşumunda akarsuların rolünü kavrama | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | ;
| Aşınım ve birikim şekillerini tanıma | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ;
| Akarsu süreçlerini öğrenir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 3 | 2,67 | 3 | 2,67 | 3 | 2,33 | 3 | 3,33 | 3 | 3,33 | 3,33 | 2,33 | 2,67 |