EN
  • Anasayfa
  • COĞ209 Fluvyal Jeomorfoloji (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
COĞ209 - Fluvyal Jeomorfoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fluvyal Jeomorfoloji COĞ209 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Semanur AKBULUT (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA
Amaç

Yeryüzünü şekillendirici bir dış kuvvet olarak akarsular ve jeomorfolojik bakımdan önemlerini öğretmek .

Ders İçeriği

Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar, akarsuların aşınma, taşınma ve biriktirme süreçlerinin incelenmesi.

Ders Kaynakları A. HARVEY - Introducing Geomorphology: A Guide to Landforms and Processes
Oğuz Erol - Jeomorfoloji I
Sırrı Erinç - Jeomorfoloji I
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
40
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
40
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 4 16
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 6 24
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 4 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 152
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,96
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fluviyal jeomorfoloji nedir amaç ve kapsamı
2 Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar I Ders
3 Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar II
4 Akarsuların aşındırması Ders
5 Akarsuların taşıması Ders
6 Akarsuların biriktirmesi Ders
7 Deltalar Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Akarsu sekileri Ders
10 Vadi kuruluşu ve vadi tipleri Ders
11 Yarma vadilerin oluşumu Ders
12 Peneplen ve aşınım yüzeyi kavramları
13 Erozyon kavramı
14 Türkiye’de akarsu şekillerinin dağılışı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yerşekillerinin oluşumunda akarsuların rolünü kavrama Sözlü Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Aşınım ve birikim şekillerini tanıma Sözlü Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Akarsu süreçlerini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Yerşekillerinin oluşumunda akarsuların rolünü kavrama 3 3 2 2 3 4 2 3 3 3 4 4 2 3
Aşınım ve birikim şekillerini tanıma 4 3 3 3 3 2 2 3 3 3 3 3 2 2
Akarsu süreçlerini öğrenir. 4 3 3 4 2 3 3 3 4 3 3 3 3 3
Ortalama Değer 3,67 3 2,67 3 2,67 3 2,33 3 3,33 3 3,33 3,33 2,33 2,67