| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fluvyal Jeomorfoloji | COĞ209 | 3 | 3 + 0 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA | 
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA | 
| Amaç | Yeryüzünü şekillendirici bir dış kuvvet olarak akarsular ve jeomorfolojik bakımdan önemlerini öğretmek . | 
| Ders İçeriği | Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar, akarsuların aşınma, taşınma ve biriktirme süreçlerinin incelenmesi. | 
| Ders Kaynakları | A. HARVEY - Introducing Geomorphology: A Guide to Landforms and Processes Oğuz Erol - Jeomorfoloji I Sırrı Erinç - Jeomorfoloji I | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Uygulama 1 | 20 | 
| Toplam | 50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %50 | 
| Toplam | %50 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            40
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            40
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            20
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 4 | 16 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 | 
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 6 | 24 | 
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 4 | 16 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 | 
| Final | Final | 4 | 1 | 4 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Fluviyal jeomorfoloji nedir amaç ve kapsamı | |
| 2 | Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar I | |
| 3 | Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar II | |
| 4 | Akarsuların aşındırması | Ders | 
| 5 | Akarsuların taşıması | Ders | 
| 6 | Akarsuların biriktirmesi | Ders | 
| 8 | Deltalar | |
| 8 | Ara Sınav | Ders | 
| 9 | Akarsu sekileri | |
| 10 | Vadi kuruluşu ve vadi tipleri | Ders | 
| 11 | Yarma vadilerin oluşumu | Ders | 
| 12 | Peneplen ve aşınım yüzeyi kavramları | |
| 13 | Erozyon kavramı | |
| 14 | Türkiye’de akarsu şekillerinin dağılışı | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Akarsu süreçlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akarsu süreçlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
