| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Nüfusun Coğrafi Analizi | COĞ245 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Taner KILIÇ |
| Ders Veren | Prof. Dr. Taner KILIÇ |
| Amaç |
Dünya’da ve Türkiye’de nüfusun; mekana ve zamana göre değişimini ve bu değişimin sebep ve sonuçlarını kavratabilme. |
| Ders İçeriği |
Temel kavramlar, tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşünceleri, sosyal ve ekonomik yönleriyle nüfus, nüfus yoğunluğu kavramları, nüfus değişkenleri, Dünya nüfus artışı, nüfus dağılışını etkileyen faktörler, Göç, Türkiye’de göç, Irkların ve dillerin dağılışı, Türkiye’de nüfus ve nüfus politikaları |
| Ders Kaynakları |
Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya-Hayati Doğanay, Ünal Özdemir ve İbrahim Fevzi Şahin
Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası-Ersin Güngördü Beşeri Coğrafya-Erol Tümertekin ve Nazmiye Özgüç |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
30
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 13 | 52 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 3 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 12 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar | |
| 2 | Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşünceleri | |
| 3 | Sosyal ve ekonomik yönleriyle nüfus | Tartışmalı Ders |
| 4 | Siyasal yönüyle nüfus | |
| 5 | Nüfus yoğunluğu kavramları | |
| 6 | Nüfus değişkenleri | |
| 7 | ARA İMTİHAN | Saha / Arazi Çalışması |
| 8 | Dünya nüfus artışı | |
| 9 | Dünya’da göç hareketleri | |
| 10 | Türkiye’de göç hareketleri | |
| 11 | Irkların, dillerin ve dinlerin dağılışı | Gösterim |
| 12 | Türkiye Nüfusu | Gösterim Grup Çalışması |
| 13 | Türkiye nüfusu | |
| 14 | Geçmişten günümüze Türkiye’de uygulanan nüfus politikaları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşüncelerini bilir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Nüfusun dağılışını etkileyen faktörleri açıklar. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Nüfusun temel değişkenleri olan doğum, ölüm ve göçü bilir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Nüfus ile ilgili kavramları açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Nüfusun sosyal ve ekonomik faaliyetleri etkilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşüncelerini bilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | - | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Nüfusun dağılışını etkileyen faktörleri açıklar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| Nüfusun temel değişkenleri olan doğum, ölüm ve göçü bilir. | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Nüfus ile ilgili kavramları açıklar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Nüfusun sosyal ve ekonomik faaliyetleri etkilerini açıklar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4,6 | 4,4 | 4,4 | 4,8 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 3,8 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,4 | 4,2 |