| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Toprak Coğrafyası | COĞ303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE | 
| Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE | 
| Amaç | Çevrenin doğal ve beşeri koşullarıyla tarımsal üretim arasındaki ilgiyi kurmak | 
| Ders İçeriği | Tarım ve Tarım Coğrafyası, Ekonomik etkinliklerin tarihsel gelişimine bakış, Tarım tekniklerindeki gelişmeler, Tarımda doğal ve beşeri çevre koşulları, Tahıl tarımı, Endüstri bitkileri tarımı, Meyve yetiştiriciliği, Hayvancılık ve su ürünleri yetiştiriciliği, Ağaç türleri yetiştiriciliği konularının incelenmesi | 
| Ders Kaynakları | Toprak Coğrafyası-İbrahim Atalay Toprak Coğrafyası-Barış Mater | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Kısa Sınav 1 | 20 | 
| Toplam | 50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %50 | 
| Toplam | %50 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            40
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            60
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Final | Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Toprak Bilimine Giriş | |
| 2 | Toprak Ana Materyali | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 3 | Toprakların Oluşması: Fiziksel Ufalanma ve Kimyasal Ayrışma | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 4 | Toprakların Oluşması: Oluşuma Etki Eden Faktörler | |
| 5 | Toprakların Fiziksel Özellikleri | |
| 6 | Toprak ve Su | |
| 7 | Toprakların Kimyasal Özellikleri | |
| 8 | Toprakların Biyolojik Özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 9 | Ara sınav + Toprak PH | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 10 | Toprak Organik Maddesi | |
| 11 | Toprak Profili ve Horizonların Özellikleri | |
| 12 | Toprakların Sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 13 | Toprak Tipleri ve Coğrafi Dağılışı | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 14 | Erozyon ve Toprak Koruma | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Toprakların profil özelliklerini dikkate alarak eski ve yeni sistemde girecekleri ordoları ve bu ordoların bulunabileceği yerleri açıklamaya çalışır | Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Toprak profili açma yöntemini, incelenmesini ve oluşum aşamalarını öğrenir | Sunum / Seminer | Seminer Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | 
| Toprağı oluşturan faktörleri ve aralarındaki ilişkileri yorumlar | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Toprakların fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toprakların profil özelliklerini dikkate alarak eski ve yeni sistemde girecekleri ordoları ve bu ordoların bulunabileceği yerleri açıklamaya çalışır | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4; | 
| Toprak profili açma yöntemini, incelenmesini ve oluşum aşamalarını öğrenir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Toprağı oluşturan faktörleri ve aralarındaki ilişkileri yorumlar | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Toprakların fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5; | 
| Ortalama Değer | 4,75 | 4,25 | 4,75 | 4,5 | 4,5 | 5 | 4,75 | 4,25 | 4,75 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,75 | 4,75 | 
