| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri | COĞ307 | 5 | 3 + 0 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU | 
| Ders Veren | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU | 
| Amaç | Coğrafyanın asli öğesi olan bölge kavramının tüm ayrıntıları ile açıklanması ve farklı görüş açılarına göre bölge kavramının irdelenmesi ve bölge ile ilgili teorilerin kavratılması. | 
| Ders İçeriği | Bölge kavramı, bölge ayırımın esasları, bölge ayrımında kullanılan kriterler, bölge çeşitlerinin açıklanması ve bölgeden uygulamada nasıl faydalanıldığı konularını içerir. | 
| Ders Kaynakları | Ali YİĞİT, 2007, Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri ve Yöntemleri, Çoğaltılmış ders notları, Sakarya (50 sayfa) ERİNÇ,S; 1958, Bölge Sınırlandırmanın Esasları, İkinci İskan ve Şehircilik Haftası, 69-94 ERİNÇ,S; 1963, Tatbiki Coğrafya ve Planlama, İTÜ Şehircilik Konferansları(1962-63), 1-37 ERİNÇ,S; 1959, Bölge Planı Nasıl Yapılır, İ.Ü.Coğr. Enst. Derg, 10, 36-51, İstanbul TUNÇDİLEK, N. 1996, Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri, İ:Ü. Dnz. Bil. Ve Coğr. Enst. Yay. İstanbul. Özgüç, N., & Tümertekin, E. (2014). Coğrafya Geçmiş Kavramlar, Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi. Tümertekin, E. & Özgüç. N. (2010). Beşeri Coğrafya, İnsan, Kültür, Mekan. Çantay Kitabevi. Özçağlar, A. (2003). Türkiye’de yapılan bölge ayrımları ve bölge planlamaya etkileri. Coğrafi Bilimler Dergisi, 2003, 1 (1), 3-18. Taş, B. (2006). AB Uyum sürecinde Türkiye için yeni bir bölge kavramı: istatistiki bölge birimleri sınıflandırması (İBBS). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2): 185 - 194. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 25 | 
| Kısa Sınav 1 | 15 | 
| Toplam | 40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %60 | 
| Toplam | %60 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            100
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 | 
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 15 | 1 | 15 | 
| Final | Final | 60 | 1 | 60 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Dersin amacı, kapsamı, içeriği ve kaynaklar | Sözlü | 
| 2 | Bölge kavramının tanımları ve tarihsel gelişimi | Sözlü | 
| 3 | Bölgesel coğrafyanın tanımı ve gelişim süreci | Sözlü | 
| 4 | Bölge Türleri: Homojen Bölge, Polarize Bölge, Plan Bölge | Sözlü | 
| 5 | Planlı Dönemde Gerçekleştirilen Bölgesel Planlama Çalışmaları | Sözlü | 
| 6 | Coğrafi bölgeler | Sözlü | 
| 7 | İstatistiki Bölgeler (NUTS Bölgeleri) | Sözlü | 
| 8 | Ara Sınav, Doğal Bölgeler 1 | Sözlü | 
| 9 | Doğal Bölgeler 2 | Sözlü | 
| 10 | Sosyo-kültürel Bölgeler | Sözlü | 
| 11 | Ekonomik Faaliyetlere Göre Bölgeler | Beyin Fırtınası Sözlü | 
| 12 | Ekonomik Büyüme/Kalkınma/ Bölgesel Kalkınma | Sözlü | 
| 13 | Az gelişmiş bölgeler ve Bölgesel kalkınma ajanları (BKA) | Seminer Sözlü | 
| 14 | Beş Yıllık Kalkınma Planları (BYKP) | Sözlü | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır | |||
| Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar | |||
| Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir | |||
| Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır | |||
| Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder | |||
| Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır | |||
| Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar | |||
| Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir | |||
| Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır | |||
| Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5; | 
| Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4; | 
| Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4; | 
| Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4; | 
| Bölge araştırmalarında kullanılan yöntemleri karşılaştırır | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5; | 
| Bölgenin belirlenmesi, sınırlarının belirlenmesini açıklar | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4; | 
| Bölge araştırmalarının nasıl yapıldığını bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Bölgenin konuya, ölçüte, ölçeğe ve zamana göre değişkenliğini tartışır | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4; | 
| Bölgesel farklılıkların planlama ve diğer uygulama alanlarında önemini ayırt eder | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Ortalama Değer | 4,6 | 4,7 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,7 | 4,4 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,5 | 4,6 | 4,5 | 4,5 | 
