EN
  • Anasayfa
  • COĞ309 Türkiye Fiziki Coğrafyası (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
COĞ309 - Türkiye Fiziki Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Fiziki Coğrafyası COĞ309 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serpil MENTEŞE
Ders Veren Doç. Dr. Serpil MENTEŞE
Amaç

Türkiye’nin fiziki coğrafyası ile ilgili temel kavramları ve olguları kavratmak ve Türkiye’nin jeolojik yapısı, jeomorfolojik özellikleri, iklimi, bitki örtüsü, toprakları, akarsuları, gölleri ve zoocoğrafyası gibi fiziki coğrafya özelliklerini incelemektir.

Ders İçeriği

Türkiye’nin genel coğrafi konumu ve özellikleri; Türkiye’nin genel jeolojik yapısı; Türkiye’nin tektonik özellikleri; Türkiye’nin jeomorfolojik özellikleri; Türkiye’nin morfolojik birimleri; Türkiye’nin iklimi, Türkiye’nin hidrografik özellikleri, Türkiye'nin vejetasyon coğrafyası, Türkiye'nin zoocoğrafyası.

Ders Kaynakları Ardos, M. 1984. Türkiye ovalarının jeomorfolojisi. C I, II.
Şahin, C. 2002. Türkiye fiziki coğrafyası
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 144
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,65
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkiye’nin coğrafi konumu, önemi ve sonuçları.
2 Türkiye’nin genel jeolojik ve tektonik özellikleri.
3 Türkiye’de dağ oluşum hareketleri: Orojenik hareketler, horst ve graben sistemleri. Tartışmalı Ders Gösterim
4 Türkiye’de epirojenik hareketler ve volkanizma. Tartışmalı Ders Gösterim
5 Türkiye’nin plato sahaları, özellikleri, oluşumlarına göre platolarımız.
6 Türkiye ovaları Tartışmalı Ders Gösterim
7 Türkiye iklimi: Genel özellikler
8 Türkiye'de etkili olan iklim tipleri Tartışmalı Ders Gösterim
9 Ara Sınav + Türkiye’de iklim yerşekilleri ilişkileri. Tartışmalı Ders Gösterim
10 Türkiye'nin Zoocoğrafyası Tartışmalı Ders Gösterim
11 Türkiye’nin toprakları Tartışmalı Ders Gösterim
12 Türkiye’nin tatlısu potansiyeli ve akarsular. Tartışmalı Ders Gösterim
13 Türkiye’nin gölleri, denizleri ve sulak alanları. Tartışmalı Ders Gösterim
14 Türkiye’nin bitki coğrafyası.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye karasını oluşturan tektonik olayları sistematik şekilde öğrenirler. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Doğal ortam – insan ilişkileri bakımından özel öneme sahip iklim özelliklerinin detaylandırılmış yönlerini, Sunum / Seminer Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Anadolu’da ana yerşekilleri olan dağlar, plato ve ovaların nasıl oluştuğunu, dağılışlarını , bunların özelliklerini öğrenirler. Sunum / Seminer Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türkiye karasını oluşturan tektonik olayları sistematik şekilde öğrenirler. 5 5 5 4 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5
Doğal ortam – insan ilişkileri bakımından özel öneme sahip iklim özelliklerinin detaylandırılmış yönlerini, 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Anadolu’da ana yerşekilleri olan dağlar, plato ve ovaların nasıl oluştuğunu, dağılışlarını , bunların özelliklerini öğrenirler. 5 4 4 5 5 4 5 4 4 4 5 5 5 5
Ortalama Değer 4,67 4,67 4,67 4,67 5 4,67 4,67 4,33 4,67 4,67 5 5 5 5