| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye Fiziki Coğrafyası | COĞ309 | 5 | 3 + 0 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | COĞRAFYA | 
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE | 
| Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE | 
| Amaç | Türkiye’nin fiziki coğrafyası ile ilgili temel kavramları ve olguları kavratmak ve Türkiye’nin jeolojik yapısı, jeomorfolojik özellikleri, iklimi, bitki örtüsü, toprakları, akarsuları, gölleri ve zoocoğrafyası gibi fiziki coğrafya özelliklerini incelemektir. | 
| Ders İçeriği | Türkiye’nin genel coğrafi konumu ve özellikleri; Türkiye’nin genel jeolojik yapısı; Türkiye’nin tektonik özellikleri; Türkiye’nin jeomorfolojik özellikleri; Türkiye’nin morfolojik birimleri; Türkiye’nin iklimi, Türkiye’nin hidrografik özellikleri, Türkiye'nin vejetasyon coğrafyası, Türkiye'nin zoocoğrafyası. | 
| Ders Kaynakları | Ardos,  M.  1984.  Türkiye ovalarının jeomorfolojisi. C I, II. Şahin, C. 2002. Türkiye fiziki coğrafyası | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Kısa Sınav 1 | 20 | 
| Toplam | 50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %50 | 
| Toplam | %50 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            20
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            20
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            60
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 | 
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Final | Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,65 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Türkiye’nin coğrafi konumu, önemi ve sonuçları. | |
| 2 | Türkiye’nin genel jeolojik ve tektonik özellikleri. | |
| 3 | Türkiye’de dağ oluşum hareketleri: Orojenik hareketler, horst ve graben sistemleri. | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 4 | Türkiye’de epirojenik hareketler ve volkanizma. | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 5 | Türkiye’nin plato sahaları, özellikleri, oluşumlarına göre platolarımız. | |
| 6 | Türkiye ovaları | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 7 | Türkiye iklimi: Genel özellikler | |
| 8 | Türkiye'de etkili olan iklim tipleri | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 9 | Ara Sınav + Türkiye’de iklim yerşekilleri ilişkileri. | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 10 | Türkiye'nin Zoocoğrafyası | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 11 | Türkiye’nin toprakları | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 12 | Türkiye’nin tatlısu potansiyeli ve akarsular. | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 13 | Türkiye’nin gölleri, denizleri ve sulak alanları. | Tartışmalı Ders Gösterim | 
| 14 | Türkiye’nin bitki coğrafyası. | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Türkiye karasını oluşturan tektonik olayları sistematik şekilde öğrenirler. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Doğal ortam – insan ilişkileri bakımından özel öneme sahip iklim özelliklerinin detaylandırılmış yönlerini, | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | 
| Anadolu’da ana yerşekilleri olan dağlar, plato ve ovaların nasıl oluştuğunu, dağılışlarını , bunların özelliklerini öğrenirler. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye karasını oluşturan tektonik olayları sistematik şekilde öğrenirler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Doğal ortam – insan ilişkileri bakımından özel öneme sahip iklim özelliklerinin detaylandırılmış yönlerini, | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Anadolu’da ana yerşekilleri olan dağlar, plato ve ovaların nasıl oluştuğunu, dağılışlarını , bunların özelliklerini öğrenirler. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5; | 
| Ortalama Değer | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 4,67 | 5 | 4,67 | 4,67 | 4,33 | 4,67 | 4,67 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
