EN
  • Anasayfa
  • COĞ5007 Çevre-İnsan İlişkileri ve Başlıca Problemler (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5007 - Çevre-İnsan İlişkileri ve Başlıca Problemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre-İnsan İlişkileri ve Başlıca Problemler COĞ5007 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serpil MENTEŞE (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA
Amaç

Çevrebilimleri konusunda temel kavramları ve teorik çerçeveyi öğrenmesi insan ve doğa arasındaki ilişkiyi çevrenin korunması ve sürdürülebilirliği bağlamında değerlendirebilmesi; mevcut ya da gelecekte ortaya çıkabilecek çevre sorunları konusunda çözümler üretebilmesi beklenmektedir.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilerin insan faaliyetleri ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Ders, insan ve çevre etkileşimi konularında teorik bilgiyi derinleştirmek için planlanmıştır.

Ders Kaynakları ÇEPEL, N. 1996. Çevre Koruma ve Ekoloji Terimleri Sözlüğü, TEMA Vakfı Yayınları, No: 6, İstanbul.
GÜNEY, E. 2002. Genel Çevre Kirlenmesi, Çantay Kitabevi, İstanbul.
ERİNÇ, S. 1984. Ortam Ekolojisi ve Degradasyonal Ekosistem Değişiklikleri, İstanbul Üniversitesi Yayınları No: 3213, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayınları No: 1, İstanbul.
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
40
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
40
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 6 18
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 7 21
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 6 10 60
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 5 25
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 202
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,92
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin kapsamı, içeriği, amacı ve kazanımlarının anlatımı ve öğrenim hedeflerinin belirtilmesi. Gösterim
2 Coğrafi açıdan İnsan-çevre etkileşimi. Gösterim
3 Çevre-Doğa politikası. Gösterim
4 Biyofiziksel çevrenin tanımlanması. Gösterim
5 Çevre tarihi Gösterim
6 Nüfus-üretim-tüketim ve teknoloji ilişkisi Gösterim
7 İnsanın çevre üzerindeki etkileri: Ormanlardaki değişim. Gösterim
8 Ara Sınav+ İnsanın çevre üzerindeki etkileri: Toprak ve Su Gösterim
9 İnsanın çevre üzerindeki etkileri: Su kaynaklarındaki azalma. Gösterim
10 İnsanın çevre üzerindeki etkileri: küresel İklim değişikliği Gösterim
11 İnsanın çevre üzerindeki etkileri: Kentleşme ve çevresel değişim. Gösterim
12 Çevrenin korunması, korunan alanlar ve çevrenin geleceği. Gösterim
13 Çevre Politikaları Gösterim
14 Genel değerlendirme Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
çevrebilimleri konusunda temel kavramları ve teorik çerçeveyi öğrenmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Sürdürülebilirliğin yaşama uygulanması. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
mevcut ya da gelecekte ortaya çıkabilecek çevre sorunları konusunda çözümler üretebilmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
çevrebilimleri konusunda temel kavramları ve teorik çerçeveyi öğrenmesi 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 5
Sürdürülebilirliğin yaşama uygulanması. 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5 5
mevcut ya da gelecekte ortaya çıkabilecek çevre sorunları konusunda çözümler üretebilmesi 5 4 4 5 5 5 4 5 4 4 5
Ortalama Değer 5 4,67 4,33 5 4,67 4,33 4 4,67 4,33 4,33 5