EN
  • Anasayfa
  • COĞ5029 Tematik Kartografya (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5029 - Tematik Kartografya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tematik Kartografya COĞ5029 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY
Ders Veren Prof. Dr. Harun TUNÇEL
Amaç

Tematik haritanın inceliklerini ve yapımını öğrencilere aktarmak

Ders İçeriği

Sosyal, çevresel ve doğal olaylarla ilgili haritalar üretmek

Ders Kaynakları Genel Kartografya II-Turgut Bilgin
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör)
Genel Kartografya II, T. Bilgin, Bakış Yayınları, İstanbul, 1984
Genel Kartografya II, T. Bilgin, Bakış Yayınları, İstanbul, 1984.
Kartografya, E. Koçak, Trabzon, 1985.
DOĞAN E. O. ÖZTAN, M.G. ÖZGEN, Harita Bilgisi, İ.Ü. Dnz. ve Coğr. Enst. Yay. No: 11, İstanbul, 1995
FIALA, F-1976: Matematiksel Kartoğrafya. İTÜ yay. No:1072, İST.
HAKE, G. & GRÜNREİCH, D. 1994, Kartographie, Walter de Gruyter, BERLİN
IMHOF, Eduard–1965: Kartographische Geländedarstellung. Walter de Gruyter & Co. BERLİN.
IMHOF, Eduard–1950: Gelände und Karte. Eugen Rentsch Verlag. ZURICH.
MERKEL, H–1973: Harita Projeksiyonları Bilgisi İTÜ yay. No:952, İST.
KOÇAK, Erdal–1984: Harita Projeksiyonları. Kdz. Üniv. Yay. No:24, TRABZON.
Genel Kartografya II-Turgut Bilgin
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör)
Genel Kartografya II-Turgut Bilgin
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör)
DOĞAN E. O. ÖZTAN, M.G. ÖZGEN, Harita Bilgisi, İ.Ü. Dnz. ve Coğr. Enst. Yay. No: 11, İstanbul, 1995
FIALA, F-1976: Matematiksel Kartoğrafya. İTÜ yay. No:1072, İST.
HAKE, G. & GRÜNREİCH, D. 1994, Kartographie, Walter de Gruyter, BERLİN
IMHOF, Eduard–1965: Kartographische Geländedarstellung. Walter de Gruyter & Co. BERLİN.
IMHOF, Eduard–1950: Gelände und Karte. Eugen Rentsch Verlag. ZURICH.
MERKEL, H–1973: Harita Projeksiyonları Bilgisi İTÜ yay. No:952, İST.
KOÇAK, Erdal–1984: Harita Projeksiyonları. Kdz. Üniv. Yay. No:24, TRABZON.
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 15
Ödev 2 15
Uygulama 1 15
Uygulama 2 15
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
25
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
25
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
10
Uzmanlık / Alan Dersleri
40
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 10 40
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Ödev 2 Ödev 2 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konuya giriş ve temel kavramlar Tartışmalı Ders
2 Kartoğrafyanın gelişimi: Eskiçağ ve Ortaçağda Tartışmalı Ders
3 Yeniçağda Kartoğrafya, Kartoğrafya da reform Tartışmalı Ders
4 Ölçek ve ölçek çeşitleri Tartışmalı Ders
5 Ölçeklerle ilgili uygulama çalışmaları Tartışmalı Ders
6 Haritalarda büyültme ve küçültme çalışmaları Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav
8 Harita üzerinde mesafe ölçülmesi ve uygulama Tartışmalı Ders
9 Alan ölçmeleri ve alan hesapları Tartışmalı Ders
10 Haritaları oluşturan unsurlar Tartışmalı Ders
11 Flüvyal Jeomorfoloji Analizi Gösterim
12 Buzul Jeomorfolojisi Analizi Laboratuar
13 Haritalarda yeryüzü şekillerini gösterme yöntemleri Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme ve Sonuç Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Haritaları Çoğaltabilir Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Haritaları Çoğaltabilir 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır 5 4 4 4 5 4 5 5 4 5 5
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar 5 5 4 5 5 5 5 5 4 4 5
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir 5 3 5 5 4 5 5 5 4 5 5
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4
Ortalama Değer 4,8 4,4 4,6 4,6 4,8 4,8 5 4,8 4,4 4,8 4,8