| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tematik Kartografya | COĞ5029 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Harun TUNÇEL |
| Amaç |
Tematik haritanın inceliklerini ve yapımını öğrencilere aktarmak |
| Ders İçeriği |
Sosyal, çevresel ve doğal olaylarla ilgili haritalar üretmek |
| Ders Kaynakları |
Genel Kartografya II-Turgut Bilgin
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) Genel Kartografya II, T. Bilgin, Bakış Yayınları, İstanbul, 1984 Genel Kartografya II, T. Bilgin, Bakış Yayınları, İstanbul, 1984. Kartografya, E. Koçak, Trabzon, 1985. DOĞAN E. O. ÖZTAN, M.G. ÖZGEN, Harita Bilgisi, İ.Ü. Dnz. ve Coğr. Enst. Yay. No: 11, İstanbul, 1995 FIALA, F-1976: Matematiksel Kartoğrafya. İTÜ yay. No:1072, İST. HAKE, G. & GRÜNREİCH, D. 1994, Kartographie, Walter de Gruyter, BERLİN IMHOF, Eduard–1965: Kartographische Geländedarstellung. Walter de Gruyter & Co. BERLİN. IMHOF, Eduard–1950: Gelände und Karte. Eugen Rentsch Verlag. ZURICH. MERKEL, H–1973: Harita Projeksiyonları Bilgisi İTÜ yay. No:952, İST. KOÇAK, Erdal–1984: Harita Projeksiyonları. Kdz. Üniv. Yay. No:24, TRABZON. Genel Kartografya II-Turgut Bilgin Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) Genel Kartografya II-Turgut Bilgin Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) DOĞAN E. O. ÖZTAN, M.G. ÖZGEN, Harita Bilgisi, İ.Ü. Dnz. ve Coğr. Enst. Yay. No: 11, İstanbul, 1995 FIALA, F-1976: Matematiksel Kartoğrafya. İTÜ yay. No:1072, İST. HAKE, G. & GRÜNREİCH, D. 1994, Kartographie, Walter de Gruyter, BERLİN IMHOF, Eduard–1965: Kartographische Geländedarstellung. Walter de Gruyter & Co. BERLİN. IMHOF, Eduard–1950: Gelände und Karte. Eugen Rentsch Verlag. ZURICH. MERKEL, H–1973: Harita Projeksiyonları Bilgisi İTÜ yay. No:952, İST. KOÇAK, Erdal–1984: Harita Projeksiyonları. Kdz. Üniv. Yay. No:24, TRABZON. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 15 |
| Ödev 2 | 15 |
| Uygulama 1 | 15 |
| Uygulama 2 | 15 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
25
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
25
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 10 | 40 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konuya giriş ve temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kartoğrafyanın gelişimi: Eskiçağ ve Ortaçağda | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
| 3 | Yeniçağda Kartoğrafya, Kartoğrafya da reform | Tartışmalı Ders |
| 4 | Ölçek ve ölçek çeşitleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 5 | Ölçeklerle ilgili uygulama çalışmaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 6 | Haritalarda büyültme ve küçültme çalışmaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Harita üzerinde mesafe ölçülmesi ve uygulama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 9 | Alan ölçmeleri ve alan hesapları | Tartışmalı Ders |
| 10 | Haritaları oluşturan unsurlar | Tartışmalı Ders |
| 11 | Flüvyal Jeomorfoloji Analizi | Gösterim |
| 12 | Buzul Jeomorfolojisi Analizi | Laboratuar |
| 13 | Haritalarda yeryüzü şekillerini gösterme yöntemleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Haritaları Çoğaltabilir | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir | Laboratuvar Çalışması | Grup Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Haritaları Çoğaltabilir | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
| Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | ;
| Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4,4 | 3,8 | 4 | 3,6 | 4,6 | 4 | 3,8 | 4,6 | 4,2 |