EN
  • Anasayfa
  • COĞ5043 Türkiye Turizm Coğrafyası (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ5043 - Türkiye Turizm Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Turizm Coğrafyası COĞ5043 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Ders Veren Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU
Amaç

Bur derste Türkiye'de turizmin gelişimi, kıyı turizmi ve alternatif turizm olanaklarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Türkiye turizm istatistikleri Türkiye'de turizmin gelişim süreci Türkiye'de kıyı turizmi Türkiye'de alternatif turizm

Ders Kaynakları Özgüç,N. 2015. Turizm Coğrafyası: Özellikler ve Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
Kozak,N., vd. 2013. Genel Turizm: İlkeler, Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara.
İçöz, O. (Ed.). 2007. Genel Turizm: Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler, Turhan Kitabevi, Ankara.
Doğaner, S. 2001. Türkiye Turizm Coğrafyası, Çantay Kitabevi, İstanbul.
Doğaner, S. 2013. Türkiye Kültür Turizmi, Doğu Kitabevi, İstanbul.
Çavuş, S., Ege, Z., Çolakoğlu, O. E. 2013. Türk Turizm Tarihi Yapısal ve Sektörel Gelişim. Detay Yayıncılık, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 15
Ödev 2 10
Ödev (Sunum) 15
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 8 8
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 1 2
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 5 25
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 4 5 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Ödev 2 Ödev 2 3 1 3
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı (Syllabus) Sözlü
2 Türkiye turizm istatistikleri Tartışmalı Ders Sözlü
3 Türkiye’de Turizmin Tarihsel Gelişimi Tartışmalı Ders Sözlü
4 Türkiye’de Deniz Turizmi (Kıyı Turizmi, Yat Turizmi) Tartışmalı Ders Sözlü
5 Türkiye’de Kültür Turizmi Tartışmalı Ders Sözlü
6 Türkiye’de İnanç Turizmi Tartışmalı Ders Sözlü
7 Türkiye’de Sağlık Turizmi Tartışmalı Ders Sözlü
8 Türkiye’de Dağ turizmi Tartışmalı Ders Sözlü
9 Türkiye’de Kırsal Turizm Tartışmalı Ders Sözlü
10 Türkiye'de Gastronomi Turizmi Tartışmalı Ders Sözlü
11 Türkiye’de Şehir Turizmi Tartışmalı Ders Sözlü
12 Türkiye’de Kongre Turizmi Tartışmalı Ders Sözlü
13 Türkiye’de Spor Turizmi Tartışmalı Ders Sözlü
14 Türkiye’de kıyı turizmi ve alternatif turizmin genel değerlendirmesi Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye'de turizmin gelişim sürecini ve bu süreçte etkili olan dinamikleri bilir Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye'de turizm istatistiklerini yorumlar Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye'de kıyı turizminin yapısını bölgelere göre bili ve yorumlar Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye'de kültür, inanç, kongre, şehir turizmi vs. gibi alternatif turizm olanaklarını bölgelere ve illere göre bilir ve yorumlar Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye'de kültür, inanç, kongre, şehir turizmi vs. gibi alternatif turizm olanaklarını bölgelere ve illere göre bilir ve yorumlar Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Türkiye'de turizmin gelişim sürecini ve bu süreçte etkili olan dinamikleri bilir 5 3 4 4 4 4 4 3 4 4 4
Türkiye'de turizm istatistiklerini yorumlar 4 4 4 4 3 5 5 4 4 4 4
Türkiye'de kıyı turizminin yapısını bölgelere göre bili ve yorumlar 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 4
Türkiye'de kültür, inanç, kongre, şehir turizmi vs. gibi alternatif turizm olanaklarını bölgelere ve illere göre bilir ve yorumlar 5 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4
Türkiye'de kültür, inanç, kongre, şehir turizmi vs. gibi alternatif turizm olanaklarını bölgelere ve illere göre bilir ve yorumlar 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4
Ortalama Değer 4,8 4 4 4 3,8 4,2 4,2 4,4 4 4,2 4